۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۶۷۷۰۹

محکومیت اهانت به ساحت مقدس رسول الله در بنگلادش

محکومیت اهانت به ساحت مقدس رسول الله در بنگلادش
وبینار بزرگداشت میلاد النبی(ص) و هفته وحدت به همت رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش برگزار و علما و شخصیت‌های فرهنگی، اهانت به ساحت مقدس رسول الله(ص) را محکوم کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، به مناسبت میلاد حضرت محمد مصطفی(ص)، وبیناری با حضور دهها نفر از نخبگان بنگلادشی شامل استادان دانشگاه‌ها، علما، خطبا و دانشجویان و عموم علاقه‌مندان به همت رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش برگزار شد.

در این مراسم که با تلاوت قرآن کریم و نعت خوانی پیامبر اعظم(ص) آغاز شد، سید حسن صحت، رایزن فرهنگی ایران در بنگلادش توهین اخیر دشمنان اسلام در فرانسه به ساحت پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) را محکوم کرد.

محمدرضا نفر، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش نیز در سخنرانی خود، با تبریک فرا رسیدن ایام میلاد النبی(ص) و هفته وحدت، نیاز امروز مسلمانان جهان به اتحاد و وحدت را بیش از هر زمان دیگر دانست و از اینکه برخی کشورهای اسلامی بجای جانبداری از فلسطین با دشمن فلسطینیان قرارداد صلح امضا می‌کنند، اظهار تأسف عمیق کرد.

وی دنیای امروز را گرفتار دو ویروس خطرناک دانست و گفت: یکی ویروس کرونا و دیگری ویروس اسلام‌ستیزی و رفتار اخیر کشور فرانسه با طرفداری کردن از توهین کنندگان به پیامبر اسلام به بهانه آزادی بیان، است.

نفر تأکید کرد: امروزه ضرورت «دشمن شناسی» بر هیچ مسلمان آزاده‌ای پوشیده نیست. متأسفانه در برهه کنونی دشمنان قسم خورده اسلام و پیامبر عظیم الشان(ص) بدون هیچ واهمه‌ای از هجمه علیه جهان اسلام، نقاب از چهره بر گرفته و آشکارا به میدان مبارزه با اسلام آمده‌اند، چراکه تیغ جهان اسلام را کندتر از هر زمانی می‌بینند.

سفیر کشورمان با تأکید بر اینکه افراط گرایی هیچ ربطی به اسلام ندارد، گفت: چه دنیای غرب بخواهد و چه نخواهد، اسلام دین آخرالزمان و تنها قدرت بلا منازع جهان است و غرب و صهیونیزم را یارای نابودی آن نیست.

در ادامه، هر یک از سخنرانان به محورهایی چون دلیل نامگذاری هوشمندانه فاصله دو روایت از میلاد نبی مکرم اسلام به عنوان هفته وحدت توسط حضرت امام خمینی(ره)، توصیه قرآن کریم بر عدم اعتماد مسلمانان به صهیونیست‌ها، تفاوت قائل شدن بین آزادی بیان با آزادی توهین به مقدسات ادیان و سابقه دار بودن توهین به پیامبر اسلام در کشورهای غربی و محکوم بودن این رفتارها در دنیای اسلام اشاره کردند./۹۸۸/

منبع:icro.ir

ارسال نظرات