۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۶۶۷۸۱۰
حجت الاسلام عربیان:

باید سازوکار خاصی برای گروه های جهادی ترسیم شود

باید سازوکار خاصی برای گروه های جهادی ترسیم شود
کرمانشاه - حجت الاسلام عربیان گفت: نباید فعالیت گروه های جهادی به صورت مقطعی باشد، بلکه باید سازوکار خاصی برای این گروه ها ترسیم کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام عباس عربیان استاد حوزه علمیه امروز در دیدار با جمعی از گروه های جهادی طلاب در کرمانشاه که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و اجتماعی برگزار شد، عنوان کرد: تشکیل گروه های جهادی طلاب، بسیج، تشکل های مذهبی و... به نوعی لبیک به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این برهه خاص از انقلاب است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه فعالیت گروه های جهادی در این ایام بسیار تاثیرگذار بوده و هست، گفت: گروه های جهادی با نیت خالص و با تفکر انقلابی وارد میدان عمل شده اند و کارکرد و بازخورد بسیار خوبی از خود نشان داده اند، لذا شایسته است که گروه های جهادی بیش از پیش تقویت شوند.

حجت الاسلام عربیان شرایط کشور را با وجود کرونا، شرایطی جنگی دانست و افزود: در این شرایط خاص و ویژه از تاریخ انقلاب به عینه شاهد شیوع کرونا در کشور هستیم که متاسفانه براساس آمارها خسارت های جانی و مالی بسیاری به همراه خود داشته است، لذا حضور و تشکیل گروه های جهادی می تواند تا حد زیادی از تداوم این خسارت ها بکاهد.

این استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به اینکه ورود گروه های جهادی به بخش های مختلف کشور می تواند زمینه یک انقلاب بزرگ اقتصادی، فرهنگی و... شود، گفت: با توجه به اینکه گروه های جهادی در انجام وظایف خود با نیت خالصانه و مومنانه شرکت دارند، بی شک راندمان کاری آنان بسیار بالا خواهد بود و این خود می تواند برای کشور تحول آفرین باشد.

حجت الاسلام عربیان در بخش دیگری از سخنان خود به حضور گروه های جهادی در «جهاد زعفران» اشاره کرد و بیان داشت: حضور گروه های جهادی طلاب در طرح «جهاد زعفران» نقش بسیار بزرگی در کمک به زعفران کاران، کوتاه کردن دست دلالان و... خواهد داشت، لذا امیدواریم که فعالیت گروه های جهادی در کشور نه تنها همواره تداوم داشته باشد، بلکه امید است که فعالیت آنها گسترده تر و منسجم تر از گذشته شود.

وی با تقدیر از طلاب و گروه های جهادی که در کنار کادر درمانی بیمارستان ها در حال مبارزه با بیماری کرونا هستند، عنوان کرد: خوشبختانه گروه های جهادی با لبیک به فرمایشات امام خامنه ای، در حال حاضر در بسیاری از بیمارستان های کشور در کنار کادر درمانی و پزشکی حضور دارند که بی شک این حضور می تواند تاثیرات مثبتی در مبارزه با بیماری منحوس کرونا داشته باشد.

حجت الاسلام عربیان با اشاره به اینکه اجر و پاداش گروه های جهادی را تنها خداوند متعال می تواند بدهد، گفت: کاری که امروز گروه های جهادی در کشور انجام می دهند به حدی والاست که هرگز نمی توان پاداش آنان را به معنای واقعی بدهیم، پس بی گمان پاداش این کار گروه های جهادی نزد خداوند متعال است.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود تصریح کرد: نباید فعالیت های گروه های جهادی به صورت مقطعی باشد، بلکه باید سازوکار خاصی برای این گروه ها ترسیم کنیم که در مواقع حساس و کلیدی همانند این ایام، آماده به خدمت باشند.

حجت الاسلام عربیان در پایان سخنان خود گفت: ریشه اصلی تشکیل گروه های جهادی در کشور را باید در متون دینی و فقهی اسلام جست./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات