۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۶۶۷۹۶۹
حجت الاسلام نجم خبر داد؛

فعالیت ۴۳۰ طلبه خواهر استان سمنان در مبارزه با کرونا

فعالیت ۴۳۰ طلبه خواهر استان سمنان در مبارزه با کرونا
مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان با اشاره به فعالیت بیش از ۴۳۰ طلبه خواهر این استان در مبارزه با کرونا و کمک به بیماران و تغسیل اموات کرونایی، گفت: جهاد ادامه دارد.
حجت الاسلام مهدی نجم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، با تبیین نقش آفرینی اثربخش مسؤولان، اساتید و طلاب خواهر مدارس علمیه این استان از روز‌های ابتدایی شیوع کرونا در عرصه سلامت معنوی جامعه با ارائه مشاوره به بیماران کرونایی و خانواده‌های آسیب دیده از بیماری، تبلیغ بایسته‌های اجتماعی و دینی با استفاده از رسانه‌های مکتوب و مجازی، اظهار داشت: ۲۵ نفر ازطلاب خواهر حوزه‌های استان در این مدت با مشارکت در امر خداپسندانه تغسیل اموات کرونایی روحیه جهادی را در عمل معنا کردند.

وی با اشاره به همکاری بیش از ۵۰ نفر از طلاب و مبلغین خواهر استان سمنان با کادر درمان و مراکز نقاهتگاهی این استان از ابتدای شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: دوخت و بسته بندی و استریل ماسک، ذبح ۵۵ رأ س گوسفند برای رفع بلایا و تقسیم گوشت آن‌ها بین نیازمندان سطح استان، تهیه آب میوه برای بیماران و بسته‌های معیشتی برای نیازمندان، پخت شیرینی و پخش بین کودکان و خانواده‌های نیازمند، را از دیگر فعالیت‌های طلاب جهادگر مدارس علمیه خواهران این استان برشمرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان با اشاره به برگزاری انواع مسابقات فرهنگی و هنری و مراسم‌های مذهبی به صورت مجازی با هدف تقویت روحیه و گسترش نشاط و ارزش‌های معنوی در جامعه، خاطرنشان کرد: راه اندازی قرارگاه جهادی دختران حاج قاسم در همه‌ مدارس علمیه خواهران استان سمنان و نقش آفرینی در قالب رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه را از دیگر فعالیت‌ها در این زمینه عنوان کرد.

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به روایتی شریف از نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه وآله) گفت: هریک از مسلمانان بر دیگری پنج حق دارد، اول آنکه وقتی او را می‌بیند سلام کند؛ دوم، هرگاه بیمار شد به عیادتش بیاید؛ سوم اینکه وقتی ازدنیا رفت برجنازه اش حاضر شود و او را تشییع کند؛ چهارم، حاجت او را به هنگام نیاز برآورده کند و پنجم آنکه هرآنچه برای خود می‌پسندد برای او نیز بپسندد.

حجت الاسلام نجم تأکید کرد: در روز‌هایی که همه به همدلی، مواسات و کمک به یکدیگر نیاز داریم، وظیفه آحاد مردم به ویژه ما طلبه‌ها است که بیش از پیش در میدان خدمت حضور یابیم، به یکدیگر و به مردم یاری برسانیم، بی تردید حضور فعال در این عرصه جهاد فی سبیل الله است.

وی در ادامه با بیان اینکه این روز‌ها که عیادت از بیماران برای همگان مقدور نیست، فعالیت طلاب جهادی در بیمارستان‌ها و کمک و روحیه دادن به بیماران کرونایی از ارزش بسیار بالای انسانی و اسلامی برخوردار است، افزود: رسول خدا می‌فرماید: خداوند متعال در قیامت از کسی که به عیادت مریض نرفته می‌پرسد، چرا به عیادت من نیامدی؟ آن فرد می‌گوید: مگر عیادت از خداوند در دنیا ممکن است؟ حضرت حق می‌فرماید: من نزد شخص بیمارهستم، وقتی به عیادت او بروی، مانند آن است که به دیدار من آمده ای.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان در پایان با ستودن فعالیت متعهدانه، ایثارگرانه و خداپسندانه برخی از طلاب خواهر و برادر این استان در امر مهم تغسیل و خاکسپاری اموات کرونایی، اظهار داشت: فعالیت در این زمینه از وظایف ذاتی طلاب علوم دینی و از مصدایق بارز جهاد است؛ بی تردید پس از انجام واجبات الهی، کاری بهتر از خدمت به خلق خدا وجود ندارد./۹۷۷/ت210/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات