۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۶۶۸۰۸۱

کتاب تقریب در کردستان تدوین می‌شود

کتاب تقریب در کردستان تدوین می‌شود
مدیرکل فر هنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: کتاب تقریب کردستان در دست تدوین است و در آینده نزدیک روانه بازار نشر می‌شود.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، عبیدالله رستمی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از «خانواده شهید ارکان قدیمی» در پانزدهمین هفته از سه شنبه های تکریم کردستان که در منزل شهید ارکان قدیمی در شهرستان سروآباد برگزار شد، اظهار کرد: کردستان به استان مسجد و مناره معروف است و وجود 2 هزار و 500 مسجد در این استان نشان از جایگاه و نقش مساجد در این سرزمین دارد.

وی با اشاره به فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری در سطح مساجد کردستان عنوان کرد: در حال حاضر بالغ بر600 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی استان در حوزه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه 80 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان‌های مریوان و سروآباد فعال است، افزود: کانون‌های مساجد خدمات تاثیرگذاری در حوزه‌های مختلف و در مناطق صفر مرزی استان ارائه می‌کنند که از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از حمایت‌های فرمانداران و وجود بابرکت روحانیت شهرستان‌های مریوان و سروآباد از برنامه‌های حوزه فرهنگ و هنر قدردانی کرد و اضافه کرد: کتاب تقریب کردستان در دست تدوین است که امیدواریم با حمایت‌های وزارت متبوع و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور این خدمت شایسته را در آینده نزدیک روانه بازار نشر کنیم.

رستمی، برگزاری چهارده دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان را از مهمترین برنامه‌های حوزه فرهنگ و هنر این شهرستان برشمرد و افزود: امسال این جشنواره به دلیل شیوع ویروس کرونا به شکل دیگری برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در کردستان یادآوری کرد: برگزاری ویژه برنامه آیین فتوت، تجلیل از مروجان ادبیات پایداری در راستای ترویج فرهنگ و ادبیات پایداری، برگزاری عصر شعر و داستان پایداری و توزیع پنج هزار پوستر و تقویم دیواری مزین به نام و تصویر شهدای دفاع مقدس استان از جمله برنامه‌ های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در این استان شهیدپرور بود.

در پایان این دیدار از مادر و همسر شهید ارکان قدیمی با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

«شهید ارکان قدیمی» متولد اول فروردین ۱۳۶۲ در روستای گوشخانی بود که ۲۳ تیرماه سال 97 گروه های تروریستی با مراجعه به منزلش، وی را در مقابل چشمان همسر و فرزند خردسالش به شهادت رساندند.

منبع: فارس
ارسال نظرات