۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۶۸۰۹۷
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی تاکید کرد؛

ضرورت اهتمام نسبت به طرح ولایت ویژه طلاب در حوزه‌های علمیه

ضرورت اهتمام نسبت به طرح ولایت ویژه طلاب در حوزه‌های علمیه
خراسان شمالی - حجت الاسلام سالاری مکی بر ضرورت اهتمام نسبت به طرح ولایت در حوزه‌های علمیه تأکید کرد و از مدیران مدارس علمیه خواست تا طرح ولایت را در حوزه‌ها جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست مدیران مدارس علمیه استان که با موضوع جذب و پذیرش طلاب در سال تحصیلی جدید برگزار شد، بر همکاری و همراهی جامعه حوزوی و سایر نهادها برای جذب مناسب و کیفی طلاب جدید در حوزه علمیه تأکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه آموختن علم دین و تحصیل معرفت بر محور امامت و ولایت، به تبیین حدیثی از امام موسی بن جعفر (ع) پرداخت.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: این حدیث نشان‌دهنده اهمیت کسب معرفت بر محور ولایت است؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود مدیران مدارس علمیه اجرای طرح ولایت در مدرسه را جدی‌تر بگیرند.

وی بر ضرورت اهتمام ویژه نسبت به طرح ولایت ویژه طلاب در حوزه‌های علمیه تأکید کرد و افزود: طرح ولایت ویژه طلاب دوره بصیرت افزایی است که با همکاری مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) وابسته به آیت‌الله مصباح یزدی برگزار می‌شود تا جوانان را با معیار دین بسازد؛ موضوعی که باید به‌صورت ویژه در حوزه‌های علمیه اجرایی و عملیاتی شود.

گفتنی است، مهم‌ترین اهداف طرح ولایت شامل ارائه نظام صحیح تفکر دینی و دست‌یابی به معرفت دینی، آشناسازی، تعمیق و تحکیم مبانی اندیشه اسامی، نقد اندیشه‌های باطل، انحرافی و معارض با مبانی اندیشه اسامی، تربیت نیروهای هم طراز انقلاب اسامی، تأثیرگذاری فرهنگی و عقیدتی در مراکز علمی و فرهنگی و گســترش اعتقــاد نظــری و التــزام عملــی بــه ولایت‌فقیه بــر اســاس مبانی اندیشه اسلامی است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات