۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۶۶۸۰۸۳
مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بجنورد:

جذب کیفی طلاب باید اولویت پذیرش در حوزه علمیه باشد

جذب کیفی طلاب باید اولویت پذیرش در حوزه علمیه باشد
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام آزموده گفت: در رابطه با موضوع جذب و پذیرش طلاب جدید در حوزه علمیه، جذب کیفی طلاب مهم‌تر از تعداد و شمار کمی آن‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در نشست مدیران مدارس علمیه استان که با موضوع جذب و پذیرش طلاب در سال تحصیلی جدید برگزار شد، بر تلاش و برنامه‌ریزی مناسب برای جذب کیفی طلاب در مدارس علمیه تأکید کرد.

وی افزود: در رابطه با موضوع جذب و پذیرش طلاب جدید در حوزه علمیه، آنچه مسلم است این است که جذب کیفی طلاب مهم‌تر از تعداد و شمار کمی آن‌ها است.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: بر این اساس باید در روند جذب و پذیرش متقاضیان ورود به مدارس علمیه، فردی را جذب کنیم که بعد از اینکه دوره مقدمات و سطح یک را به پایان رساند، از سطح دو آمادگی پذیرش مأموریت‌های طلبگی را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه نباید عدد و کمیت مهم باشد؛ به این معنا که اگر تعداد طلاب پذیرش شده به شمار مورد نظر برسد، مناسب است؛ اما اگر حتی کمتر از تعداد برنامه‌ریزی شده طلبه جدید جذب کنیم ولی طلاب کیفی و متقاضیان مستعد جذب حوزه علمیه شده و روی کیفیت سرمایه‌گذاری کنیم بدون شک نتیجه بهتری در پی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام آزموده با تأکید بر افزایش دامنه ارتباطات مدیران و مسؤولان آموزش مدارس علمیه با جامعه و اقشار مختلف مردم، اظهار کرد: ارتباط بیرونی مدیر و مسئول آموزش مدرسه علمیه بر جذب کیفی طلاب به حوزه علمیه اثر فراوانی دارد؛ به‌گونه‌ای که بارها دیده شده پدری، به خاطر رفتار مدیر یا مسئول آموزش یا به خاطر رفتار استاد حوزه، فرزند خود را به حوزه علمیه فرستاده و طلبه می‌کند.

وی اضافه کرد: بر این اساس ارتباطات بیرونی مدیران، اساتید و مسؤولان مدارس علمیه بسیار مهم بوده و نباید از آن غافل شویم و نسبت به آن اهتمام لازم را نداشته باشیم.

حجت‌الاسلام آزموده که رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی هم هست، افزود: در موضوعات و اقدامات گوناگون ازجمله حضور و فعالیت در اردوهایی جهادی، اداره کردن مسجد، تبلیغ چهره به چهره و ... رفتارهای بیرونی ما حوزویان بر روی موضوع جذب و پذیرش طلاب جدید به مدارس علمیه تأثیر فراوانی دارد که این تأثیرگذاری می‌تواند مثبت یا منفی باشد؛ اما باید تلاش کنیم گفتار و رفتار و عملکرد ما زمینه‌ساز جذب حداکثری و دفع حداقلی باشد.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد خاطرنشان کرد: به‌عنوان‌مثال استاد مقید به لباس روحانیت بر روی طلبه ابتدایی، تأثیر ویژه‌ای داشته و او را به ادامه پر قدرت مسیر طلبگی ترغیب می‌کند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات