۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۶۶۶۳۹۲
امام‌جمعه درق:

کسب توأمان علم و معنویت اولویت کار طلاب باشد

کسب توأمان علم و معنویت اولویت کار طلاب باشد
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام محمدی گفت: کسب علم و کمال و معنویت و پرداختن به اموری که مخصوص حوزویان است، باید در اولویت کار طلبگی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله محمدی، امام‌جمعه درق، امروز در دیدار با طلاب جدیدالورود حوزه علمیه شهر درق، بر توجه به کسب و علم در کنار تعالی اخلاقی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه باید کسب توأمان علم و معنویت اولویت کار طلاب باشد، ضمن تبیین اهمیت تبلیغ دینی، افزود: کسب علم و کمال و معنویت و پرداختن به اموری که مخصوص حوزویان است، باید در اولویت کار طلبگی باشد.

حجت‌الاسلام محمدی از طلاب جدیدالورود خواست تا از پرداختن به امور جانبی پرهیز کرده و با بهره‌مندی از شرایط خوب حوزه و استفاده از اساتید و بزرگان، با همت بالا و استعداد جوانی پایه‌های علمی خود را مستحکم‌تر کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت انجام فعالیت‌های فرهنگی حتی در شرایط کرونایی، اظهار کرد: شهید سلیمانی می‌فرماید: من با تجربه این را میگویم که میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد در خود فرصت‌ها نیست؛ اما شرط آن این است که نترسید و نترسیم و نترسانیم.

حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد: این جمله یکی از شاخص‌ترین و ماندگارترین جملات سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی است. اگر فعالان فرهنگی و دغدغه مندان عرصه فرهنگ از تمام آموزه‌های مکتب شهید سلیمانی، همین یک آموزه را به‌خوبی باور و تلقی فرمایند، مخاطب این بیان حضرت امام خامنه‌ای خواهند بود که فرمودند: بدانید که انشاءاللّه خدای متعال به شما کمک خواهد کرد.

وی اضافه کرد: خداوند هم در قرآن می‌فرماید: «وَ الَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِینَهُم سُبُلَنا»؛ در راه خدا وقتی مجاهدت می‌کنید، خدای متعال خودش شما را هدایت می‌کند و در آیه 11 سوره تغابن هم می‌فرماید: «وَ مَن یؤمِن بِاللّهِ یهدِ قَلبَه»؛ یعنی خدا دل‌های شما را هدایت می‌کند به آن کاری که باید انجام بدهید؛ ازاین‌رو همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: باید نیت‌هایتان را نیت‌های احساس وظیفه و انجام‌وظیفه و نیت‌های خدایی کنید؛ انشاءاللّه خدا هم کمک خواهد کرد.

حجت‌الاسلام محمدی گفت: به خدای متعال باید حسن ظن داشته باشیم. خداوند متعال ملامت می‌کند آن کسانی را که به او حسن ظن ندارند؛ سوءظن به خدا دارند. سوءظن به خدا چیست؟ سوءظن به خدا این است که انسان خیال کند اینکه فرموده است: «وَ لَینْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ ینْصُرُهُ» خلاف واقع است؛ یا اینکه فرموده است: «الَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِینَهُم سُبُلَنا»، وعده تخلف پذیری است.

وی تصریح کرد: آن وقت خدای متعال در سوره فتح می‌فرماید: «وَیعَذِّبَ الْمُنَافِقِینَ وَالْمُنَافِقَاتِ وَالْمُشْرِکینَ وَالْمُشْرِکاتِ الظَّانِّینَ بِاللَّهِ ظَنَّ السَّوْءِ»؛ خصوصیت مشرکین و مشرکات و منافقین و منافقات این است که به خدا سوءظن دارند؛ ازاین‌رو نباید به خدا سوءظن داشت.

حجت‌الاسلام محمدی گفت: خدای متعال گفته است: اگر برای من، برای پیشبُرد دین من، برای احیای ارزش‌های مورد قبول من حرکت کنید، اقدام کنید، من به شما کمک می‌کنم و این وعده الهی است./9314//310/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات