۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۶۶۵۹۵۲
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

طاعت خداوند زمینه‌ساز نشاط دنیا و آخرت است

طاعت خداوند زمینه‌ساز نشاط دنیا و آخرت است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: طاعت خداوند باعث نشاط دنیا و آخرت و در نتیجه سعادتمندی انسان در دنیای فانی و باقی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در درس اخلاق حوزه علمیه استان، اظهار کرد: آنچه امروز در قالب شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ما ابلاغ می‌شود و لازم‌الاجرا است ناظر به اهمیت سلامت جسمی جامعه است که بسیار بااهمیت است و اسلام هم دراین‌باره دستورالعمل‌های بنیادی دارد.

وی افزود: البته اسلام تمام ساحت‌های زندگی انسان را مورد توجه قرار داده و سلامت جسمی، معنوی، اخلاقی و اقتصادی که باعث رشد متوازن و همه‌جانبه جامعه می‌شود همگی با هم برای انسان تجویز شده است.

 دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع طلاب و روحانیون خراسان شمالی در مهرماه ۱۳۹۱ و نیز تأکید ایشان به عموم مردم در بیانیه گام دوم در لزوم تقویت بنیه معنوی خود گفت: آنچه باعث می‌شود قهرمانانی همچون سردار سلیمانی شهید حججی و دیگر شهدای والامقام در این جامعه‌ای که نسبتاً زمینه گناه هم نسبت به قبل بیشتر فراهم است، رشد کنند توجه و تقید به رعایت همین اصول و ارزش‌های دینی است.

وی با اشاره به وضعیت فرهنگی و اخلاقی جامعه زمان امام سجاد(ع)، افزود: در دعای یازدهم صحیفه سجادیه که مربوط به عاقبت‌به‌خیری است توجه قلبی به خداوند را در قالب ذکر که باعث شرافت و ارجمندی انسان می‌شود به ما متذکر می‌شوند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: در این دعا از میان همه مشغله‌هایی که در زندگی انسان معمولاً وجود دارد از خداوند درخواست می‌شود که دغدغه اصلی و مشغله مهم زندگی را یاد خدا قرار دهد.

وی تصریح کرد: اگر انسان در زبان و فکر و عمل وسایل و سایر امور یاد خدا را لحاظ کند خداوند نیز لحظه‌لحظه‌اش را موردحمایت خود قرار می‌دهد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در واقع یاد و طاعت خداوند باعث نشاط دنیا و آخرت و درنتیجه سعادتمندی انسان در دنیای فانی و باقی می‌شود./9314//202/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات