۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۶۶۴۹۰۴
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

کارگروه تولید محتوای دینی سامانه شاد به حوزه علمیه واگذار شود

کارگروه تولید محتوای دینی سامانه شاد به حوزه علمیه واگذار شود
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: حوزه علمیه خراسان شمالی آماده است مسؤولیت کارگروه تولید محتوای دینی سامانه شاد آموزش‌وپرورش استان را به عهده گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست با مسؤولان فرهنگی استان، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: این پدیده که اگرچه به لحاظ ظاهری خسارت‌های فراوانی را برای کشور و ملت ما به دنبال داشت؛ اما باطن آن همان فرمایش امام راحل بود که در پس این ظاهر خشن جنگ آن را یک نعمت دانستند، آن هم به خاطر اثرات و برکاتی که در این جنگی که بر ما تحمیل شد به وجود آمد.

وی افزود: آنچه امروز جامعه جوان و نوجوان و حتی کودکان ما را احاطه کرده یک جنگ اعتقادی است که عرصه و فضای این نبرد بسیار گسترده‌تر از آنچه هست که ما در دوران دفاع مقدس داشته‌ایم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: پیش از فضای کرونایی اخیر که الزام به بهره‌گیری از فضای مجازی افزایش یافته است، هم ما دغدغه کار تربیتی و فرهنگی را به علت فراگیر شدن استفاده از فضای مجازی و تأثیر آن بر قشر نوجوان و جوان داشتیم و اکنون هم داریم.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: اکنون که به مقتضای شرایط جدید ناچاریم وقت مغتنمی را به فرزندانمان برای آموزش در این فضا قرار دهیم، باید آگاه باشیم که این موضوع قطعاً حواشی مربوط به خود را به لحاظ آسیب‌ها خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جدید که در فضای بین معلم و دانش‌آموز به وجود آمده، باید در بحث روش‌های تربیتی متناسب با حضور همه‌گیر دانش‌آموزان و خانواده‌ها در فضای مجازی گفتمان جهاد ایثار و دشمن‌شناسی در ساحت‌های مختلف را در محیط خانه و خانواده و در بین دانش‌آموزان و اولیا ایجاد کنیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: طلاب و حوزویان خراسان شمالی آماده‌اند تا در قالب تولید کلیپ‌های انگیزشی در این موارد نقش‌آفرینی کنند.

وی ادامه داد: افزون بر این 45 مربی ویژه کودک و نوجوان که به همت حوزه علمیه استان آموزش‌های لازم در این زمینه را گذرانده‌اند، آماده هستند تا در کارگروه تولید محتوای مناسب ویژه توجه خانواده، دانش‌آموز و معلم به فضای مجازی ایفای نقش کنند؛ چراکه خانواده خاستگاه اصلی انسان‌سازی بوده و باید به فکر سلامت معنوی آن بود.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: حوزه علمیه استان و معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی با توجه بهره‌مندی از توان 45 مربی کودک و نوجوان که دوره‌های مهارتی را گذرانده‌اند آماده است مسؤولیت کارگروه تولید محتوا با رویکرد تربیت دینی جهت نشر و بارگذاری در سامانه شاد آموزش‌وپرورش استان را به عهده گیرد./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات