۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۶۴۳۹۶
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن خراسان شمالی:

روحانیان رزمنده ثمره تحول امام راحل در حوزه‌های علمیه بود

روحانیان رزمنده ثمره تحول امام راحل در حوزه‌های علمیه بود
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام احمدی گفت: اینکه طلاب لباس طلبگی را از تن دربیاورند و لباس رزم بپوشند از تحولاتی بود که امام در جامعه حوزوی ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست با شماری از روحانیان، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس به تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس هشت‌ساله پرداخت.

وی اظهار کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی این بود که روحانیت در ساحت‌های مختلف که نظام اسلامی به آن‌ها نیازمند بود حضور مؤثر داشته باشند و در این زمینه امام نه‌تنها در جامعه تغییر ایجاد کرد بلکه در حوزه علمیه و روحانیون نیز تحول ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام احمدی ادامه داد: اینکه طلاب لباس طلبگی را از تن دربیاورند و لباس رزم بپوشند و درس و مباحث را رها کنند و مشق و تمرین نظامی کنند و به‌سوی جبهه بروند از تحولاتی بود که امام در جامعه حوزوی ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری روی آوردن روحانیون به آموزش نظامی هنر امام بود و این قدرت خدا بود که به دست آن بزرگوار این کارها انجام گرفت.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به برکت حضور در گمنامی روحانیان، اظهار کرد: ثمره و برکت شوق روحانیون به جهاد و عشق به جبهه و حضور آنان به‌عنوان رزمنده در خطوط نبرد، خیل شهیدانی است که به‌صورت گمنام در جبهه حضور پیدا می‌کردند.

وی افزود: آنان که در حلقه درس عرفا مشق عشق می‌کردند دریافتند که جهاد بابی است از ابواب جنت که مخصوص خاصان و دردانه‌های الهی است.

حجت‌الاسلام احمدی ادامه داد: چه استادان دروس خارج که درس را رها می‌کردند و به جبهه می‌رفتند و چه آن روحانی که از گوشه محراب رو به‌سوی جبهه می‌بردند همه شوق لقای به دوست را داشتند.

وی با اشاره به اینکه روحانیان رزمنده به‌طور کامل مصداق آیه شریفه «أَشِدّاءُ عَلَی الکفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» بودند، با یادآوری تلطیف روحیه رزمندگان از سوی روحانیان، اظهار کرد: روحیه دادن فریضه‌ای بود که به حق از عهده آن خوب برمی‌آمدند و صدها مثال چون عبدالله میثمی وجود دارد که در عملیات بدر وقتی رزمندگان سوار قایق می‌شدند، به بچه‌ها عطر می‌زد و روی آن‌ها را می‌بوسید و خیلی آرام و خندان به رزمندگان انرژی می‌داد./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات