۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۶۶۴۷۱۰
مسؤول جذب و گزینش بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی:

مسجد محور ترویج الگوی‌های گفتمان ساز در جامعه است

مسجد محور ترویج الگوی‌های گفتمان ساز در جامعه است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام عارفی زاده گفت: با آموزش و جذب روحانیون جدید در زمینه‌های مختلف به دنبال ترویج الگوی گفتمان ساز و مدل فرهنگی و اجتماعی با موضوع مسجد هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام رسول عارفی زاده، مسؤول جذب و گزینش بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی امروز در نشست آموزشی کمیته ملی جذب و گزینش روحانیون طرح استقرار امامان روستای استان خراسان شمالی که در سالن آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در راستای جذب امامان روستا و با نگاه مهارت افزایی در طلاب و روحانیون جذب جدید برای گفتمان سازی و ارتباط مؤثر با مرم، برنامه‌ریزی‌ها و کارگاه‌های آموزشی مناسبی در کل کشور در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: مرحله اول پالایش و سطح‌بندی روحانیون جذب جدید در استان خراسان شمالی انجام‌شده است و امروز روحانیون جذب جدید این استان در قالب دو کارگاه آموزشی در زمینه امامت، خطابه و منبر آموزش‌های لازم را فراگرفتند.

حجت الاسلام عارفی زاده تصریح کرد: شیوه تبلیغ نیازمند تحول اساسی است و باید به دنبال ارتقاء سطح تخصصی امامان روستاها باشیم تا بتوانیم شاهد رشد تبلیغی مبلغان دینی در شهرها و روستاها باشیم.

وی افزود: جذب روحانیون مستقر در قالب کمیته استانی متشکل از تعدادی از نهادهای تبلیغی و حمایتی و یک کمیته ملی است که خدمات آموزشی ارائه می‌کند.

حجت‌الاسلام رسول عارفی زاده تأکید کرد: کارکرد امام روستا صرفاً به قرائت نماز، اجرای برنامه‌های مذهبی و یا برپاداشتن مجالس ختم خلاصه نمی‌شود بلکه یک امام روستا با رصد منطقه تبلیغی خود باید بتواند مشکلات فرهنگی، اجتماعی، معیشتی و... مردم را حل کند.

مسئول جذب و گزینش بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی افزود: بالاترین رتبه روحانیون، امام است و بعد از گذشتن از این رتبه، در حوزه‌های تخصصی، حوزه تلفیقی اهل سنت، مهدویت، فرق و ادیان، تخصصی خطابه، کلاس داری و غیره تربیت خواهند شد./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات