۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۶۶۰۵۰
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

حضور طلاب در آموزش‌وپرورش باید نقطه عطف زندگی دانش آموزان باشد

حضور طلاب در آموزش‌وپرورش باید نقطه عطف زندگی دانش آموزان باشد
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: حضور تبلیغی مشورتی طلاب در مدارس آموزش‌وپرورش، باید نقطه عطفی در زندگی دانش آموزان بوده و تحولی در آن‌ها ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دوره آموزشی و توانمندسازی طلاب وظیفه آموزش‌وپرورش استان، با اشاره به رسالت مربیان در جامعه امروز، اظهار کرد: در شرایط کنونی و هجمه‌های همه‌جانبه، باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که ذهن انباری از شبهات نشده و سنگین نشود.

وی افزود: امروز فضای مجازی منبع انتشار شبهات مختلف شده است؛ اما گاهی دین برای ما تابلوی ورود ممنوع گذاشته و در برخی موارد خواستار کاستن از سرعت و تأنی بیشتر شده است؛ ازاین‌رو باید به این موضوع اهتمام داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به بایسته‌ها و ملزومات مربیان و مشاوران در آموزش‌وپرورش، اضافه کرد: حلم و بردباری و حوصله داشتن لازمه تربیت و فعالیت یک مربی به‌ویژه در مدارس آموزش‌وپرورش است؛ ازاین‌رو باید خصیصه تحمل دیگران و افزایش حوصله پاسخگویی به سؤالات را در خود تقویت کنیم.

وی اظهار کرد: امام سجاد (ع) می‌فرماید: «حَقُّ المُستَشیرِ إنْ عَلِمتَ أنَّ لَهُ رَأیا أشَرتَ علَیهِ، وإن لَم تَعلَمْ أرشَدتَهُ إلی مَن یعلَم» و تأکید می‌کند حقّ مشورت کننده این است که اگر برای راهنمایی او نظری داری، راهنمایی‌اش کنی و اگر اطلاعی نداشته باشی او را به کسی که در آن زمینه آگاهی دارد، راهنمایی کنی.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به طلاب وظیفه در آموزش‌وپرورش، اظهار کرد: وقتی دانش‌آموزی سؤالی می‌کند باید جواب مناسبی به سؤال او بدهیم، اگر پاسخ سؤال را می‌دانیم جواب بدهیم و اگر نمی‌دانیم از کسی که پاسخ سؤال را می‌داند بپرسیم.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید در حوزه کاری خود مطالعه کنید زیرا بی‌مایه فطیر است، تصریح کرد: باید دست شما پر باشد تا بتوانید پاسخگوی سؤالات و شبهات باشید.

وی اظهار کرد: حضور تبلیغی مشورتی طلاب در مدارس آموزش‌وپرورش، باید نقطه عطفی در زندگی دانش آموزان بوده و تحولی در آن‌ها ایجاد کند./9314//202/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات