۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۶۶۷۶۸۲
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

اثرگذاری فعالیت‌های فرهنگی درگرو کار منسجم تشکیلاتی است

اثرگذاری فعالیت‌های فرهنگی درگرو کار منسجم تشکیلاتی است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به ضرورت همکاری و تشریک‌مساعی طلاب و حوزویان، گفت: اثرگذاری فعالیت‌های فرهنگی درگرو کار منسجم تشکیلاتی است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، دوشنبه‌شب در نشست همفکری قرارگاه پیشرفت، عمران و آبادانی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان با مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی، بر ضرورت همکاری و هم‌فکری این دو نهاد تأکید کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در حوزه علمیه من‌جمله قرارگاه جهادی کریم اهل‌البیت علیهم‌السلام، طلاب و مشاوران مذهبی مبلغین هجرت را فرصت مغتنمی برای همکاری با قرارگاه پیشرفت، عمران و آبادانی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی برشمرد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: به‌منظور کیفیت‌بخشی به برنامه‌ها و فعالیت‌ها در گام اول باید برنامه محور بودن را مورد توجه قرار داده و در گام دوم اقدام برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه مبلغین کنیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه با اشاره به اهمیت کار تشکیلاتی، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم کارها باکیفیت و اثربخش باشد باید فعالیت‌ها به‌صورت تیمی و تشکیلاتی انجام شود.

وی با اشاره به ضرورت همکاری و تشریک‌مساعی طلاب و حوزویان، گفت: اثرگذاری فعالیت‌های فرهنگی درگرو کار منسجم تشکیلاتی است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: با توجه به ظرفیت بسیج طلاب و معاونت تبلیغ و نیز با پیگیری مستمر و جلسات متناوب این مهم تحقق پیدا می‌کند؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود اهتمام ویژه‌ای نسبت به این بخش داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت فرارسیدن سالروز میلاد نبی مکرم اسلام، اظهار کرد: اینکه خداوند متعال وجود مبارک پیامبر عظیم‌الشأن اسلام را اسوه حسنه و سرمشقی نیکو معرفی کرده و می‌فرماید: «لَقَدْ کانَ لَکمْ فِی رَسُولِ الله اُسْوَةٌ حسنةٌ» یک معنایش این است که در روز قیامت ما را با معیار شخصیت نازنین پیامبر اسلام می‌سنجند.

وی با بیان اینکه معیار انسانیت، بینش، منش و کنش شامل افکار، گفتار، رفتار و کردار آن حضرت است و معیار انسان و انسان معیار، ایشان هستند، افزود: بنابراین می‌توان به صراحت گفت، غایت خلقت ما، رسول الله (ص) بوده و هدف خلقت ما یعنی خلیفة الله شدن و تخلّق بأخلاق الله تنها و تنها در شباهت حداکثری ما به حضرت محمد مصطفی (ص) است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: به همین دلیل رسول گرامی اسلام می‌فرماید: «مَنْ أحْیا سُنَّتِی فَقَدْ أحْیانِی وَ مَنْ أحْیانِی کانَ مَعِی فِی الجَنَّة» و تأکید می‌کند هر کس روش زندگی من را زنده بدارد، من را زنده کرده و کسی که من را زنده کند در بهشت همراه من است./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات