۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۶۶۶۵۰۷
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

جبهه فرهنگی انقلاب باید تهدید کرونا را به فرصت فعالیت تبدیل کند

جبهه فرهنگی انقلاب باید تهدید کرونا را به فرصت فعالیت تبدیل کند
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری گفت: باید در فرصت خطرناک کرونا، به نفع جبهه فرهنگی انقلاب، ظرفیت‌های مغفول و فرصت‌های ناپیدا را کشف، استخراج و راهبری کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست با مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره با ضرورت تداوم فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی حتی در روزهای کرونایی، بر مواجهه واقع‌بینانه با بحران شیوع کرونا تأکید کرد.

وی افزود: برخی کارشناسان بحران را فرصتِ خطرناک نامیده‌اند؛ یعنی ترکیبی از تهدید و فرصت و به نظر می‌رسد این تعریف منطقی‌ترین نوع مواجهه با بحران‌ها است؛ به این معنا که بحران، شوک و تکانه هم هست و به همان اندازه که می‌تواند یک تحول منفی و ورطه سقوط قلمداد شود، می‌تواند تحولی مثبت و سکوی صعود نیز باشد.

حجت‌الاسلام سالاری اضافه کرد: با این نگاه واقع‌بینانه به بحران، مواجهه مدیریتی نیز از رویکردهای مُنفعلانه و سلبی به رویکردهای فعالانه و ایجابی تغییر خواهد کرد و به تعبیر قرآن شریف «وَ عَسَی أَنْ تَکرَهُوا شَیئًا وَهُوَ خَیرٌ لَکمْ وَعَسَی أَنْ تُحِبُّوا شَیئًا وَهُوَ شَرٌّ لَکمْ وَاللَّهُ یعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ».

وی تصریح کرد: برخی از بحران‌ها می‌تواند نیروهای بالقوه یک جامعه را به حرکت درآورد، به‌عنوان مصداق می‌توان به نگاه فرصت محور امام خمینی (ره) به جنگ هشت‌ساله اشاره کرد که می‌فرماید: «هر روز ما در جنگ برکتی داشته‌ایم که در همه صحنه‌ها از آن بهره جسته‌ایم. ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر نمودهایم،...».

حجت‌الاسلام سالاری اضافه کرد: نمونه دیگر تأثیر بحران نفتی بر اقتصاد ژاپن بود، اوپک عربی در جریان جنگ سال 1973 اعراب و اسرائیل در واکنش به حمایت آمریکا از اسرائیل، فروش نفت به آمریکا و چند کشور دیگر را قطع و تولید نفت خود را کاهش داد. درنتیجه قیمت نفت، سه برابر و از بشکه‌ای 4 دلار به بیش از 12 دلار رسید. ژاپن این بحران را، هم بحران و هم شوک خواند و درواقع توانست بهتر از کشورهای دیگر این بحران را پشت سر گذارد و از آن به‌عنوان فرصتی برای شکوفا کردن اقتصاد خود بهره بگیرد.

وی اظهار کرد: مقوله کرونا هم از این قاعده مستثنا نیست و می‌توان از این فرصت خطرناک، به نفع جبهه فرهنگی انقلاب، ظرفیت‌های مغفول، فرصت‌های ناپیدا و استعدادهای ناشناخته را کشف، استخراج و راهبری کرد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات