۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۶۶۸۱۶۹

«با قصه‌ها بهتر می‌شویم» منتشر شد

«با قصه‌ها بهتر می‌شویم» منتشر شد
چاپ اول کتاب با قصه‌ها بهتر می‌شویم نوشته فریبا دلسوز منتشر شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، چاپ اول کتاب با قصه‌ها بهتر می‌شویم نوشته فریبا دلسوز منتشر شد. او با تجربه سال‌ها فعالیت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با استفاده از علم روانشناسی که به‌صورت تخصصی در آن سررشته دارد دست به قلم برده است تا، قصه و قصه گویی این تجربه نیرومند را برای والدین و مربیان به عنوان ابزار آموزشی و تربیتی مؤثر و شگفت انگیز برای تغییر در رفتار و منش به رشته تحریر درآورد.

این کتاب در ۵ فصل تنظیم شده است. قصه گویی؛ آفرینش دو جانبه، در قصه‌ها زندگی می‌کنیم، قصه‌ها ما را انتخاب می‌کنند، فراتر از قصه، گستره‌ی تربیتی قصه‌ها برای بچه‌ها و بزرگ سالان عناوین با قصه‌ها بهتر می‌شویم، هستند.

در فصل اول با عنوان قصه گویی؛ آفرینش دوجانبه به تعریف قصه به عنوان یک حیطه‌ی تجربه‌ای نیرومند و بازی هوشیارانه برای تغییر پرداخته شده است.

تأثیرات روان شناختی قصه گویی، تأثیرات اجتماعی قصه گویی و تأثیرات هنری قصه گویی از جمله موضوعاتی است که در فصل دوم بدان توجه شده است.

در فصل سوم با عنوان قصه‌ها ما را انتخاب می‌کنند به موضوعاتی چون انتخاب و آماده کردن یک قصه خوب و ویژگی‌های قصه‌ی خوب اشاره شده است.

در فصل چهارم نیز با عنوان فراتر از قصه به موضوعاتی چون ناخن جویدن، ترس، انگشت مکیدن، پرخاشگری، تأثیر قصه برکاهش مشکلات رفتاری کودکان پرداخته شده است.

چه قصه یا قصه‌هایی را زندگی خواهیم کرد، چه زمانی قصه‌ها بهترین نتیجه را می‌دهند، فواید استفاده از قصه در تربیت، چگونه از قصه در آموزش و تربیت استفاده کنیم و.... از جمله مباحثی است که در فصل آخر با عنوان گستره تربیتی قصه‌ها برای بچه‌ها و بزرگسالان بدان پرداخته شده است.

چاپ اول با قصه‌ها بهتر می‌شویم به نویسندگی فریبا دلسوز، در ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۲۲.۰۰۰ تومان از سوی انتشارات سروش منتشر شده است./826/

ارسال نظرات