۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۶۶۸۲۱۳
عضو کارگروه قرآن و عترت مرکز تحقیقات اسلامی مجلس مطرح کرد؛

نگاه مدیریتی امام رضا و ائمه معصومین در حوزه بهداشت و سلامت

نگاه مدیریتی امام رضا و ائمه معصومین در حوزه بهداشت و سلامت
خراسان رضوی - حجت الاسلام واشیان گفت: امام رضا(ع) در جنبه های مختلف مدیریتی از جمله برنامه ریزی، سازماندهی منابع، مدیریت زمان و کنترل و نظارت بیانات ارزشمندی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عباس علی واشیان، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم در کنفرانس ملی امام رضا(ع) و علوم روز با موضوع بنیادهای سلامت و بهداشت در تعالیم امام رضا(ع) که امروز از طریق وبینار برگزار شد، با اشاره به علم نامحدود ائمه اطهار، گفت: با وجود این که علم هر روز پیشرفت می کند اما می بینیم که کلام معصوم از این علوم پیش تر و از جایگاه معتبر در علوم برخوردار است.

وی اظهار کرد: با نگاه بنیادین در کلام امام رضا می بینیم که در جایی حضرت اشاره ای به موضوع دارد و جا دارد که کارهای تحقیقاتی در این موضوع انجام شود و در بخشی از کلام حضرت به موضوع نگاه بنیادین در تولید علم دارد.

حجت الاسلام واشیان ابراز کرد: جامعه پزشکی تلاش زیاد بر علوم روز کرده است که حاصل تجربه های بشر است اما در علوم قرآن و علم اهل بیت این تجربه نیاز نیست بلکه نگاه وحیانی دارد؛ کلام معصوم نگاه راهبردی و کاربردی از قرآن را برای ما فراهم می کند و علومی که از معصوم به دست ما می رسد، به تولید علم کمک می کند.

عضو کارگروه قرآن و عترت مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی به نگاه مدیریتی از منظر امام رضا و معصومین در حوزه بهداشت و سلامت اشاره و بیان داشت: امام رضا(ع) در جنبه های مختلف مدیریتی از جمله برنامه ریزی، سازماندهی منابع، مدیریت زمان، تقسیم بندی منابع در حوزه های زمان و بحث کنترل و نظارت بیانات ارزشمندی دارد.

وی بیان داشت: مدیریت فردی و اجتماعی در تدابیر امام رضا(ع) است، این حضرت در همه سطوح با علوم جدید حرف برای گفتن دارند و با دو نگاه متفاوت تدابیر شخصیه و نوعیه بیان داشته اند.

حجت الاسلام واشیان افزود: بخش عمده تدابیر امام رضا(ع) بر شخصیت فرد خاصی است و به بقیه نمی شود توسعه داد و از طرفی تنها به تدابیر شخصی نپرداخته و تدابیر نوعیه دارد که تنوع انسان ها از این تدابیر بر بخش های مختلف زندگی خود می توانند، استفاده کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم بیان داشت: امام رضا(ع) توصیه هایی مانند صبر را برای سلامت روحی و روانی بیان داشته اند که مفهوم صبر را فراتر از تاب آوری بیان می کنند همچنین در جایی دیگر به گزینش همنشین خوب تأکید داشته که سلامت اجتماعی فرد تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه سلامت جامعه دیدگاه بنیادین امام رضا(ع) این است که نظام واره ای از سلامت جامعه نشان دهیم که در همه ابعاد انسان و در همه قلمرورها تأثیر بگذارد./864/پ210/ب1

جواد رستمی
ارسال نظرات