۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۶۶۸۲۳۳
دبیرکل جنبش حزب‌ الله لبنان:

عملیات "قصیر" بزرگترین عملیات استشهادی علیه صهیونیست‌ها بود

عملیات
دبیرکل جنبش حزب‌ الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت روز شهید، گفت: عملیات "قصیر" بزرگترین عملیات استشهادی علیه صهیونیست‌ها بود.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا، «سید حسن نصرالله»، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان به مناسبت روز شهید حزب‌الله سخنرانی کرد.

روز شهید روزی است که یکی از رزمنده‌های مقاومت اسلامی در لبنان به نام «احمد قصیر» طی عملیات استهشادی علیه نظامیان اشغالگر صهیونیستی در شهر صور در سال ۱۹۸۲ توانست ۱۴۱ تن از آن‌ها را از پای درآورد. از شهید قصیر به عنوان امیر شهدای استشهادی یاد می‌شود.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود شهادت «ابو وعر» زندانی فلسطینی در زندان رژیم صهیونیستی به دلیل بی‌توجهی به او را به مردم فلسطین تسلیت گفت. او همچنین آزادی اسیر فلسطین ماهر الأخرس را بعد از ماه‌ها اعتصاب غذا تبریک گفت.

دبیرکل حزب‌الله گفت که عملیات استشهادی شهید احمد قصیر همچنان به عنوان بزرگترین عملیات استشهادی در تاریخ درگیری بین عرب‌ها و صهیونیست‌هاست.

او در ادامه گفت: «همچنان چهره ناامید و کبودشده "آریل شارون" (نخست‌وزیر وقت رژیم اسرائیل) را به یاد داریم که ۳۸ سال پیش در چنین روزی، بر ویرانی‌های ساختمان حاکم نظامی اسرائیل ایستاده بود».

او با بیان اینکه این عملیات، عملیات بزرگی بود که شهید احمد قصیر آن را انجام داد، اظهار داشت که حزب‌الله به فضل همه شهداء در مسیر مقاومت معترف است و آن را قدر می‌داند و از همه کسانی که در این مسیر تلاش کرده و گام برداشته‌اند تقدیر و تشکر می‌کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه به گفت‌وگوهای ترسیم مرزها بین لبنان و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت که موضع این جنبش از ابتدا این بود که مقاومت در این مسئله ورود نکند؛ چرا که این مسئولیت دولت لبنان است.

او گفت: «مقاومت اسلامی به همه آنچه که دولت در مسئله ترسیم مرزها مشخص کرده، پایبند است؛ در نتیجه، به ارتش در آزادی اراضی اشغالی لبنان کمک می‌کند».

سید حسن نصرالله گفت که حزب‌الله از موضع دولت لبنان در ارتباط با مزراع شبعا و بلندی‌های«کفرشوبا» و بخشی از روستای «العجر» که آن‌ها را اراضی اشغال شده لبنان دانسته است، حمایت می‌کند و این موضع دولت بود.

تمرکز آمریکایی‌ها بر مذاکرات ترسیم مرزها

دبیرکل حزب‌لله لبنان با بیان اینکه این حزب از قبل خواهان محدود کردن مسئله ترسیم مرزها بر مسئله فنی بود، اظهار داشت که طی دوره اخیر آمریکایی‌ها به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته‌اند.

او گفت که گفت‌وگوهای حول محور ترسیم مرزها محدود به همین مسئله است و پیش‌مقدمه هیچ تغییر دیگری نیست. سید حسن نصرالله گفت که برخی تلاش کردند که این مسئله را به این ربط دهند که آغاز گفت‌وگوها حول محور ترسیم مرزها مقدمه عادی‌سازی روابط با اسرائیل است. او گفت که این اظهارات بی‌ارزش است.

دبیرکل حزب‌الله گفت که موضع این جنبش در برابر اسرائیل مشخص است؛ حزب‌الله این رژیم را غیر قانونی می‌داند که حقوق مردم منطقه و فلسطینیان را نقض کرده است./۹۸۸/

منبع: فارس

ارسال نظرات