۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۶۶۸۲۹۶
مسیر گمراهی؛

کوبیدن بر طبل تکفیر اهل سنت؛ خدمت به دین یا دشمنان؟

کوبیدن بر طبل تکفیر اهل سنت؛ خدمت به دین یا دشمنان؟
آیت الله طبسی تأکید کرد در شرایطی که همگان در راستای تحکیم وحدت گام بر می دارند کوبیدن بر طبل تکفیر اهل سنت در راستای خدمت به دین است یا دشمنان؟

آیت الله نجم الدین طبسی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، درباره اظهارات سید کمال حیدری مبنی بر اینکه «علمای شیعه اهل سنت را دارای کفر باطنی می دانند»، گفت: در این موقعیتی که جهان اسلام از شیعیان و اهل سنت مورد تهاجم دشمن مشترک قرار گرفته طرح برخی مسائل کار درستی نیست.

وی با اشاره به اینکه امروز جهان اسلام مورد تهاجم دشمنان قرار گرفته است، اظهار داشت: آن شخصی که در شبکه العراقیه با نسبت دادن مطالب کذب به فقهای شیعه بر طبل تکفیر اهل سنت کوبید و دروغی را جعل کرده و عدم فهم خود را به حساب فهم اعاظم شیعی گذاشت و گفت «همه علمای شیعه اهل سنت را کافر می دانند»، در پاسخ به او باید گفت که این حرف و ادعای اشتباه، بی اطلاعی و سطحی نگری است، زیرا در واقع نظر علمای شیعی اینگونه نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: البته شاید برخی این تفکر را داشته باشند، اما غالب علمای شیعه اینگونه نیستند، ثانیاً بر فرض این که چنین تفکری در میان برخی علمای شیعه وجود داشته باشد، طرح این مسائل در حال حاضر به نظر شما مناسب است؟

وی خطاب به سید کمال حیدری گفت: در شرایطی که مسؤولان، عقلای قم و عقلای دنیا و جهان اسلام در راستای ایجاد و تحکیم وحدت و تقارب میان مسلمانان تلاش می کنند تا در رابطه با اختلافات خونی ریخته نشود و دشمن بیش از پیش میان آنان رخنه نکند و به اهداف شیطانی خود نرسد، طرح اینگونه مسائل آیا در راستای خدمت به دین است یا در راستای خدمت به دشمنان؟

آیت الله طبسی با بیان اینکه طرح بعضی از مسائل جای خاص خود را دارد و هر جایی نباید هر چیزی را بر زبان جاری کرد، یادآور شد: اگر بخواهیم با کسی که نسبت تکفیر اهل سنت را به کل علمای شیعه داد برخورد کنیم، باید بگوییم این افراد اولا موقعیت را نمی سنجند و ثانیا بی اطلاع هستند./841/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
آقای رسا
مصاحبه با آقای طبسی باید اندیشه ای تر میبود.
در این متن از استدلال خبری نیست.
0
0