۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۶۸۳۰۶
مسیر گمراهی؛

سید کمال حیدری خواسته یا ناخواسته در زمین دشمن بازی می کند

سید کمال حیدری خواسته یا ناخواسته در زمین دشمن بازی می کند
حجت الاسلام الهی آل آقا با بیان اینکه سید کمال حیدری در صف دشمنان قرار گرفته است، گفت: اظهارات سید کمال حیدری نه تنها برخلاف شیعه بلکه بر خلاف مصالح تمامی مسلمان است.

حجت الاسلام علی اکبر الهی آل آقا استاد درس خارج حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، اجماع ادعایی سید کمال حیدری مبنی بر کفر اهل سنت را بدون مصداق و بی مورد دانست و گفت: همواره اختلاف نظرها در حوزه علمیه وجود داشته است اما اینکه فقهای شیعه، اهل سنت را کافر نمی دانند، واقعیتی غیرقابل انکار است.

حجت الاسلام الهی آل آقا با انتقاد از رسانه ای شدن اظهارات شاذ سید کمال حیدری، عنوان کرد: جای بحث های علمی و تخصصی در حوزه علمیه است و نباید چنین بحث هایی را به کف جامعه کشاند.

استاد درس خارج حوزه علمیه اظهار داشت: سید کمال حیدری مشغول به مطرح و تکرار کردن اقوال ضعیف است در حالی که امام خمینی(ره) و بسیاری دیگر از فقهای بزرگ شیعه، تکفیر اهل سنت را جایز نمی دانند.

وی با بیان اینکه سید کمال حیدری خواسته یا ناخواسته در صف دشمنان قرار گرفته است، ابراز کرد: اظهارات سید کمال حیدری نه تنها برخلاف شیعه بلکه بر خلاف مصالح تمامی مسلمان است.

حجت الاسلام الهی آل آقا با اشاره به اینکه سید کمال حیدری از لحاظ علمی مورد تایید بزرگان حوزه های علمیه نیست، ادامه داد: مردم باید با شناخت لازم، مبانی دینی خود را از طریق علمای اصیل دریافت کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه گفت: بسیاری ممکن است لباس دین را به تن کنند اما به صرف ادعای عالم بودن نباید به آن ها اعتماد کرد؛ زمان شناس بودن و دلسوزی نسبت به جامعه اسلامی از مهم ترین ویژگی های علمای اسلام است.

وی با بیان اینکه ملاکات را باید از رهبر انقلاب و علمای شیعه و سنی در خط امام و رهبری دریافت کرد، عنوان داشت: علمای اهل سنت مانند ملاقادر قادری که به دنبال وحدت میان مذاهب اسلامی می باشند از طرف وهابیت تحت فشار هستند.

حجت الاسلام الهی آل آقا با بیان اینکه در حال حاضر وحدت نیاز مسلم جامعه اسلامی است، اظهار داشت: ممکن است جهال خود را در لباس روحانیت جا بزنند و بخواهند وحدت میان مسلمانان را از بین ببرند./1350/ت302/ب1

ارسال نظرات