۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۶۸۳۲۱
سفیر امارات در امریکا:

آرمان فلسطین دیگر در اولویت نیست!

آرمان فلسطین دیگر در اولویت نیست!
سفیر امارات در آمریکا با ابراز خرسندی از عادی‌سازی روابط با اسرائیل گفته آرمان فلسطین دیگر از اولویت جوانان عرب خارج شده است.
به گزارش خبرنگار سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا، سفیر امارات در امریکا از عادی‌سازی روابط کشورش با اسرائیل ابراز خرسندی کرد. یوسف العتیبه روابط پس از توافق عادی‌سازی با اسرائیل را «گرم» توصیف کرده و گفت افکار عمومی کشورهای عربی به ویژه جوانان، به نبرد و درگیری با اسرائیل یا راه‌حل بیان آنها اهمیت نمی‌دهند. 

العتیبه افزود: با بروز مسائل مهمتر، مانند هزینه‌های زندگی، فساد، و فرصت‌های شغلی که ذهن جوانان عرب را درگیر می‌کند، اهمیت آن‌ها به آرمان فلسطین و راه‌حل دو کشور به شدت رو به کاهش است. العتیبه افزود امور فلسطین در رتبه هفتم است و حتی در بین پنج مسأله مهم هم قرار ندارد.

سفیر امارات در واشنگتن همچنین خطاب به اسرائیلی‌ها گفت: ما به این رابطه خوش‌بین هستیم و امیدوارم نه تنها به ساختمان‌های پر زرق و برق و فرودگاه‌های زیبای ما، بلکه به آشنایی با ملت، میراث و ارزش‌های ما نیز علاقه مند باشید؛ همانطور که ما هستیم.

امارات و اسرائیل ماه اگوست گذشته توافق عادی‌سازی روابط را امضا کردند که ده‌ها توافق دیگر در زمینه‌های مختلف از جمله توافق صادرات محصولات کشاورزی و مشروبات الکلی به امارات را درپی داشته است. 

با اینکه مقامات امارات مدعی شده‌اند توافق عادی‌سازی روابط در ازای لغو طرح الحاق اراضی فلسطینی به اسرائیل صورت گرفته، اما مسئولان رژیم صهیونسیتی از جمله بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر بارها با رد این اظهارات گفته‌اند طرح الحاق صرفا به تعویق افتاده و لغو نشده است.
ارسال نظرات