۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۶۶۷۶۱۰
دفاع امارات از مواضع مکرون؛

وزیر خارجه امارات: کاملا حق با مکرون است!

وزیر خارجه امارات: کاملا حق با مکرون است!
امارات از موضع اخیر امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه درمورد اسلام و نیز کاریکاتورهای اهانت آمیز به پیامبر (ص) دفاع کرد؛ و درعین حال اردوغان را موردانتقاد قرار داد.
به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، انور قرقاش وزیر خارجه امارات امروز دوشنبه در مصاحبه با روزنامه «دی ولت» آلمان، این ایده که مکرون به دنبال حاشیه بردن مسلمانان باشد را مردود دانست و گفت: باید اظهارات مکرون را به دقت گوش کرد؛ او در پی منزوی کردن مسلمانان در غرب نیست. کاملا حق با اوست.
 
وی افزود: مسلمانان باید به شکلی بهتر ارتباط برقرار کنند؛ دولت فرانسه حق دارد که به دنبال راه کارهایی برای تحقق این مهم، و نیز مبارزه با افراط گرایی و واپس گرایی اجتماعی باشد.
 
به دنبال اظهارات مکرون در دفاع از حق انتشار کاریکاتور در راستای آزادی بیان، اعتراضات ضد فرانسوی در برخی کشورهای اسلامی شکل گرفت. این موضع مکرون در واکنش به قتل معلم فرانسوی بود که کاریکاتورهایی اهانت آمیز به پیامبر (ص) را در کلاس درس به نمایش گذاشته بود.
 
انور قرقاش وزیر خارجه امارات همچنین با انتقاد از اظهارات اردوغان علیه مکرون گفت: رییس جمهور ترکیه به محضی که لغزش یا نقطه ضعفی ببیند از آن برای افزایش نفوذ خود استفاده می کند.
 
روز گذشته نیز محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی در تماسی تلفنی با امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه ضمن تأکید بر عمق روابط دو کشور دوست، حملات تروریستی اخیر در فرانسه را محکوم کرده و در مورد قربانیان به رییس جمهور فرانسه تسلیت گفت. او این اقدامات را مغایر با آموزه ها و مبانی ادیان آسمانی دانسته و گفت پیامبر اسلام نزد مسلمانان از تقدس بالایی برخوردار است اما ربط دادن این موضوع به خشونت و سیاسی کردن آن مردود است. تعامل ملت ها باید از طریق ارتباط تمدن‌ها و فرهنگ‌ها و احترام متقابل باشد.

بن زاید همچنین ارتباط تاریخی و تمدنی مشترک فرانسه و جهان عرب را ستود. او از تنوع فرهنگی فرانسه و پذیرش شهروندان مسلمانان خود که زیر سایه قانون و دولت و در خدمت باورها و فرهنگ های‌شان است، تقدیر کرد./ت303/ف

ارسال نظرات