۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۶۶۸۳۶۳
دبیر جامعه وعاظ اصفهان:

دشمن به دنبال سرنگونی اخلاق و معنویت در جامعه ما است

دشمن به دنبال سرنگونی اخلاق و معنویت در جامعه ما است
اصفهان - حجت الاسلام ریاحی با اشاره به آثار معنویت و اخلاق در جامعه، گفت: دشمن با ترویج معنویت‌های دروغین به دنبال سرنگونی اخلاق و معنویت در جامعه است.

حجت الاسلام میثم ریاحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه گسترش معنویت و اخلاق در جامعه یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است که رهبر معظم انقلاب نیز در بیانیه گام دوم به این موضوع تصریح کرده‌اند، گفت: این توجه به معنویت و اخلاق بسیار مهم است و امروز یکی از اساسی‌ترین مباحث و موردنیازترین موضوعات در جامعه بشری معنویت و اخلاق است.

وی معنویت و اخلاق را گمشده قرن توصیف کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند معنویت یعنی برجسته کردن ارزشهای معنوی مانند اخلاص، ایثار، توکل و ایمان است و اخلاق به معنای رعایت فضیلت‌هایی مانند خیرخواهی، گذشت، کمک به نیازمندان، راستگویی و تواضع است و امروز نیاز اصلی جامعه معنویت و اخلاق است.

 

معنویت و اخلاق عاملی برای مقابله با تهاجم فکری و فرهنگی است

دبیر جامعه وعاظ اصفهان با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب به مسأله اخلاق و معنویت در جامعه، تصریح کرد: گسترش معنویت و اخلاق در جامعه به ویژه در میان نسل جوان عامل مقابله با تهاجمات فکری و فرهنگی دشمن است،جامعه‌ای که در آن معنویت و اخلاق نهادینه شود فریب نمایش‌ها و فضاسازی‌های رسانه ای و فکری دشمنان اسلام و تشیع و انقلاب اسلامی را نخواهد خورد.

حجت الاسلام ریاحی گرایش به اخلاق و معنویت را عامل بازدارنده در مقابل رشد فساد و گناه در کشور دانست و خاطرنشان کرد: اخلاق و معنویت یک دستاورد مهم برای انقلاب اسلامی است، چرا که این دو عامل باعث رشد شخصیتی و معنوی و فکری نسل جوان کشور شده است و دشمن نیز با آگاهی از این موضوع به دنبال تخریب و سرنگونی اخلاق و معنویت جامعه است.

وی با اشاره به عفت، حیا، نجابت و حجاب زنان و دختران ایرانی، اظهار کرد: اخلاق و معنویت دستاوردهای مهمی برای جامعه دارد، ازدواج موفق و سالم، گرایش مردم به مراسمات مذهبی و حضور در مساجد و مراسمات دینی، انفاق، صدقه، خمس و زکات و حمایت از محرومان از جمله دستاوردها گسترش اخلاق و معنویت در جامعه است.

 

فعالیت‌های جهادی برخاسته از اخلاق و معنویت است

دبیر جامعه وعاظ اصفهان با بیان اینکه شکل گیری نیروی مقاومت بسیج برخاسته از اخلاق و معنویت است، تصریح کرد: نیروهای مردمی که در عرصه‌های مختلف از دفاع از امنیت کشور تا اقدامات جهادی و خدمت رسانی به مردم در شرایط مختلف فعالیت دارند و مدافع نظام و انقلاب و آرمان‌های امام خمینی، شهدا و رهبری هستند، برخاسته از گسترش اخلاق و معنویت در کشور تشکیل شده‌اند.

حجت الاسلام ریاحی فرهنگ ایثار و مقاومت را حاصل معنویت و اخلاق جامعه عنوان کرد و گفت: یکی از دلایلی که رهبر معظم انقلاب به مسأله اخلاق و معنویت توجه ویژه دارند، نشاط و شادی و پویایی است که ریشه در این دو مقوله دارد، جامعه‌ای که آلوده به فساد و گناه باشد و اخلاق و معنویت در آن جایگاه خود را از دست داده باشد نشاط و پویایی هم نخواهد داشت، انسان‌هایی که آلوده به گناه باشند شور و شعور و نشاط خود را از دست خواهند داد.

وی در ادامه افزود: شور و اشتیاق مقاومت و مقابله با دشمنان و گسترش آزادی و آزادگی در جهان بخشی از فاکتورهای نشاط در جامعه ما است و این موضوع ریشه در اخلاقی بودن و معنویت جامعه ما دارد، دشمن به این اصل مهم که اخلاق و معنویت چقدر در شرایط جامعه اثر دارد، توجه ویژه داشته و تلاش می‌کند تا با این دو مقوله انسان‌ساز مقابله و مبارزه کند.

 

معنویت‌های دروغین ابزار دشمن برای سرنگونی معنویت و اخلاق در جامعه

دبیر جامعه وعاظ اصفهان، معنویت‌های دروغین را یکی از عوامل و ابزار دشمن برای سرنگونی اخلاق و معنویت دانست و اظهار کرد: عرفان‌ها و معنویت‌های کذاب و ارزش‌های غیرواقعی توسط دشمن تبلیغ می‌شود تا کسانی که هنوز مسیر معنویت واقعی و اخلاق را پیدا نکرده‌اند را به خود جذب کنند و مانع دستیابی و اتصال انها و اخلاق و معنویت اسلامی بشوند.

حجت الاسلام ریاحی با اشاره به اهمیت شور و شعور معنوی و گرایش به اخلاق در جامعه در بهبود شرایط و اوضاع جامعه، تصریح کرد: همه کسانی که دغدغه نظام مقدس اسلامی و انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام خمینی، شهدا و رهبر معظم انقلاب را دارند باید خصوص ترویج و گسترش اخلاق و معنویت در جامعه فعالیت کنند و در این خصوص قطعا طلاب، روحانیون، وعاظ و علمای حوزه علمیه وظیفه و رسالت سنگین‌تر و مهم‌تری نسبت به دیگر اقشار جامعه برعهده دارند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
م.م از اصفهان
Iran, Islamic Republic of
۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
سلام خیلی عالی بود از نظرات ایشان استفاده کردیم
6
0
رسول
Iran, Islamic Republic of
۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
سلام
امروز متاسفانه اخلاق و معنویت در جامعه ضعیف شده حتی در حوزه هم نسبت به قدیم ضعیف شده
4
0
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
دشمنان خیلی از رفتارهای معنوی ما را گرفتند
5
0
الیاس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
سلام
واقعا همین طوره، اخلاق و معنویت کمبود جامعه است.
5
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
احسنت
4
0
طلبه
Iran, Islamic Republic of
۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
سلام چهار نفر روحانی پویا مثل این دبیر جامعه وعاظ در شهر باشه حوزه زیر و رو می شود واقعا چرا میدان را به جوانان نمی دهند این بنده خدا که هم رسانه ای است هم سخنران هم نویسنده هم مردم دوستش دارند ای کاش یکم به این روحانیون جوان و باانگیزه میدون می دادند
5
0