۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۶۶۸۴۴۴
فقیه بصیر (۳)

آیت الله یزدی؛ با صلابت در سنگر صیانت از حریم مرجعیت

آیت الله یزدی؛ با صلابت در سنگر صیانت از حریم مرجعیت
استاد حوزه علمیه قم نقش ارزنده و تأثیرگذار آیت الله یزدی در صیانت از حریم مرجعیت را مورد توجه قرار داد و از این عالم وارسته به عنوان فقیهی صادق و انقلابی یاد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین شخصیت علمی، فقهی و انقلابی آیت الله محمد یزدی پرداخت و گفت: آیت الله یزدی که از علمای برجسته و شاگردان حضرت امام خمینی(ره) بودند، عمر خودشان را در مسیر جهاد و خدمت به انقلاب اسلامی سپری کرده و در عرصه های مختلف مصداق بارز «مجاهد فی سبیل الله» و مرزبان عقیدتی انقلاب اسلامی بوده و هستند.

وی با بیان اینکه آیت الله یزدی قبل انقلاب تلاش های بسیار زیادی برای دفاع از انقلاب و ترویج فرهنگ اسلام انجام داده اند، اظهار داشت: معروف است که ایشان در زمان طاغوت کتابی را در پاسخ به شبهات و اتهامات یک شخص گمراه به چاپ رساندند و حضرت امام(ره) نیز از این کتاب تجلیل کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با اشاره به مجاهدت های خالصانه آیت الله یزدی در جریان انقلاب اسلامی عنوان کرد: ایشان بعد از انقلاب نیز در کنار امام خمینی(ره) فعالیت های سیاسی بسیاری داشتند؛ حتی بارها توسط ساواک دستگیر و ممنوع المنبر شده بودند، اما ایشان جلسات متعددی را برای ابلاغ پیام امام(ره) به مردم در شهرستان ها تشکیل می دادند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: گفتنی است منزل ایشان محل پناه دادن به سربازان انقلاب بود و امام خمینی(ره) نیز پس از پیروزی انقلاب و مراجعت به قم در منزل ایشان ساکن شدند.

وی اقدامات مؤثر و مجاهدانه آیت الله یزدی در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: یکی از اصلی ترین و مهم ترین برهه های فعالیت ایشان، در جامعه مدرسین حوزه علمیه به عنوان یک مرکز مهم انقلابی و مورد تأیید امام و رهبری است که باید این خدمات و مجاهدت ها مورد بررسی قرار گیرد، زیرا ایشان عضو شاخصی از این نهاد بودند و هم اکنون نیز ریاست آن را بر عهده دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم همچنین به ایفای نقش آیت الله یزدی در سمت ریاست مجلس خبرگان رهبری، مجلس خبرگان قانون اساسی اشاره کرد و به تبیین ویژگی های اخلاقی این فقیه صادق پرداخت و گفت: ایشان شخصیتی متخلق و وارسته هستند و درس های اخلاق ایشان همواره مورد توجه طلاب بوده است.

نماینده خبرگان رهبری آیت الله یزدی را معتمد و مایه دلگرمی امام خمینی(ره) توصیف کرد و با بیان اینکه ایشان همواره مورد توجه اساتید و بزرگان حوزه بوده و هستند، اضافه کرد: ایشان از خودشان شجاعت، صلابت و تصمیم گیری های قاطعانه ای در برهه های مختلف نشان دادند که مجموعه آنها از ایشان شخصیتی ارزشمند و ستودنی ساخته است.

وی همچنین نقش ارزنده و تأثیرگذار آیت الله یزدی در صیانت از حریم مرجعیت را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: ایشان در فتنه 88 و در ماجرای ارتباط برخی از اصحاب فتنه با برخی مراجع نیز اقدام هوشمندانه ای داشتند و در همین راستا به صورت دلسوزانه مراتب را به برخی بزرگان از باب «النصیحة لائمه المسلمین» و خیرخواهی تذکر دادند؛ ایشان با اقدامات خود جلوی نفوذ جریان فتنه را گرفتند./841/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
سلامتی آیت الله یزدی رو طلب می کنیم از خدا
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
ممنون از رسا که به این موضوع ورود داشته
0
0