۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۶۶۸۴۸۴
دبیرکل اتحادیه جهانی علمای اسلام:

بیانیه اخیر هیئت کبارالعلماء سعودی تنها به مذاق صهیونیست خوش آمد

بیانیه اخیر هیئت کبارالعلماء سعودی تنها به مذاق صهیونیست خوش آمد
شیخ علی قره داغی، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای اسلام در توییتر به بیانیه اخیر هیئت کبارالعلماء سعودی درباره اخوان المسلمین واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ علی قره داغی، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای اسلام در واکنش به بیانیه اخیر هیئت کبارالعلماء سعودی درباره اخوان المسلمین، گفت این بیانیه فقط مورد استقبال رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

شیخ علی قره داغی در صفحه توییتر خود نوشته: بیانیه هیئت کبارالعلماء سعودی تنها مورد تحسین و استقبال رژیم صهیونیستیِ غاصب سرزمین های مسلمانان، عرب، قدس و مسجدالاقصی قرار گرفت!!!، وگرنه در جهان عرب و اسلام هیچ استقبال و تحسینی درپی نداشت.

قره داغی همچنین توییت صفحه «اسرائیل بالعربیة» وابسته به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی را بازنشر کرده که در آن آمده: «ما در اسرائیل بسیار خرسندیم که شاهد این شیوه مخالف با سوءاستفاده از دین برای فتنه و آشوب هستیم».

وزارت خارجه اسرائیل در واکنش به بیانیه «علماء المسلمین» سعودی همچنین گفته بود: بی تردید همه ادیان آسمانی برای ایجاد محبت و انس میان مردم آمده اند؛ ما به گفتار و اسلوبی که خواهان تسامح و همکاری متقابل در سراسر منطقه باشد بسیار نیازمندیم».

عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ، مفتی عربستان روز یکشنبه در تأیید بیانیه هیئت کبارالعلماء سعودی، که انتقادات و رد گسترده 18 هیئت دینی جهان را درپی داشت، گفت: گروه اخوان المسلمین یک فرقه گمراه است و هیچ ارتباطی با اسلام ندارد.

هیئت (رسمی) کبارالعلماء سعودی هفته پیش در بیانیه ای گفت: «اخوان المسلمین تروریست است و پیوندی با اسلام ندارد (..) این گروه منحرف است و علیه حاکمان تمرد و طغیان می کند، و در پوشش دین، به فتنه پراکنی، خشونت و اقدامات تروریستی می پردازد».

هیئت کبارالعلماء سعودی سبب انتشار این بیانیه را اعلام نکرده است.

بیانیه این هیئت، خشم گسترده سیاستمداران، فعالان و مدافعان حقوق بشر جهان عرب را درپی داشت. اخوان المسلمین نیز در بیانیه ای گفت این گروه اصلاحگرا است نه تروریست. اخوان المسلمین تأکید کرد منش این گروه برپایه کتاب الله و سنت رسول (ص) بدون هیچ افراط و تفریطی بوده و تاریخ گواه این موضوع است.

وزارت کشور عربستان در مارس 2014، در راستای حمایت از موضع رژیم وقت مصر، اخوان المسلمین را در فهرست گروه های تروریستی قرار داد. رژیم عبدالفتاح سیسی چندماه پس از سرنگون کردن دولت محمد مرسی (وابسته به اخوان المسلمین)، در دسامبر 2013، این گروه را تروریست و ممنوع الفعالیت اعلام کرد.

ارسال نظرات