۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۶۶۸۴۵۶

رویدادهای مهم منطقه و جهان اسلام

رویدادهای مهم منطقه و جهان اسلام
جنبش حماس در بیانیه ای، استقبال امارات از رئیس شورای شهرک نشینان صهیونیست و امضای توافقات اقتصادی با وی را محکوم کرد.
به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، جنبش حماس در بیانیه ای، استقبال امارات از رئیس شورای شهرک نشینان صهیونیست و امضای توافقات اقتصادی با وی را محکوم کرد؛ سخنگوی حماس این استقبال را «حمایت حقیقی از فعالیت شهرک نشین در کرانه باختری» دانسته و گفته این اقدام، دروغ اماراتی ها مبنی بر عادی سازی روابط  در ازای توقف الحاق اراضی فلسطینی را برملا می کند.
 
*رژیم صهیونیستی از اقدام اخیر هیئت کبارالعلماء عربستان در «تروریستی اعلام کردن اخوان المسلمین» ابراز خرسندی و استقبال کرد. هیئت کبارالعلماء سعودی سه شنبه گذشته در بیانیه ای اخوان المسلمین را تروریستی و عامل فتنه، خشونت و طغیان علیه حاکمان اعلام کرد.
 
* مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت آن چه در یمن اتفاق می افتد یک «جنگ فراموش شده» است؛ جوزپ بورل تأکید کرد این جنگ باید پایان یابد؛ چرا که بدترین بحران انسانی ساخته دست بشر در جهان است. وی افزود این جنگ باعث شده 24 میلیون از مجموع 30 میلیون جمعیت یمن نیازمند کمک باشند؛ این اظهارات مسؤول اروپایی درحالی است که فروش میلیاردها دلار اسلحه به عربستان و امارات توسط کشورهای اروپایی و بریتانیا -علیرغم منع قضایی- همچنان ادامه دارد.
 
*بنابه گزارش رسانه ها، برخی شهرک های صهیونیستی بامداد امروز یکشنبه هدف حمله موشکی قرار گرفته است. به گفته شبکه 13 رژیم صهیونیستی این موشک ها از نوار غزه شلیک شده و ازجمله به عسقلان و اسدود در جنوب تل آویو اصابت کرده است.
 
*پاکستان گفت درصدد است شواهد و مدارکی مبنی بر حمایت و تجهیز گروه های مسلح توسط هند به سازمان ملل ارائه دهد. وزیر خارجه پاکستان گفت ما شواهدی به سازمان ملل ارائه خواهیم داد که اثبات می کند هند بطور مستقیم از گروه های تروریستی که در ریختن خون پاکستانی های بی گناه نقش داشته اند حمایت می کند.
 
*عبدالرزاق مقری رئیس جنبش جامعه صلح، بزرگترین حزب اسلامی الجزایر، امارات را به رهبری پروژه بی ثبات کننده منطقه مغرب عربی متهم کرد؛ وی گفته هرجا امارات پا گذاشته، بحران ها نیز بالا گرفته و خون ها ریخته شده؛ این اظهارات عبدالرزاق مقری پس از آن صورت می گیرد که مرزهای موریتانی و مراکش، پس از مدت ها مجددا شاهد درگیری بود؛ امارات چندی پیش، سفارت خود را در شهر العیون منطقه الصحراء افتتاح کرده بود.
 
*در ادامه تحولات قره باغ، جمهوری آذربایجان به نیروهای ارمنستان 10 روز دیگر مهلت داده منطقه کیلبجار را تخلیه کنند؛ معاون رئیس جمهوری آذربایجان امروز یکشنبه گفت این کشور با درخواست ارمنستان، که از طریق روسیه ارائه شده بود موافقت کرده و از این رو تا 25 نوامبر مهلت تخلیه داده است.
 
*عناد سعدون وزیر دفاع عراق که در رأس یک هیئت بلندپایه نظامی وارد تهران شده، با همتای ایرانی خود، امیر حاتمی دیدار کرد؛ دو طرف ازجمله پیرامون همکاری دفاعی، مبارزه با تروریسم، امنیت مرزها گفتگو کردند. وزیر دفاع ایران با یادی از سردار شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، تأکید کرد ایران بر حمایت از ثبات، امنیت و حاکمیت عراق ادامه می دهد.
 
*هزاران اسرائیلی برای چندمین هفته با برگزاری تظاهرات گسترده ضددولتی در شهرهای مختلف خواستار استعفای بنیامین نتانیاهو شدند. نتانیاهو که از جمله به فساد مالی، سوء مدیریت بحران کرونا و دریافت رشوه متهم شده، مخالفان و معترضان را «آشوب طلب» دانسته است.
ارسال نظرات