۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۶۶۸۵۳۴
مولوی مدنی:

اسلام اهانت به مقدسات سایر ادیان را جایز نمی داند

اسلام اهانت به مقدسات سایر ادیان را جایز نمی داند
مولوی مدنی با بیان اینکه اسلام اهانت به مقدسات سایر ادیان را جایز نمی داند، گفت: انبیای الهی یک امت واحده را تشکیل می دهند و میان آنها تفاوتی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مولوی اسحاق مدنی عضو شواری عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ظهر امروز در وبینار بین‌المللی «پیامبر رحمت، محور وحدت» با اشاره به آیه شریفه «و ما ارسلناک الا رحمة للعالمین»، گفت: بر اساس این آیه شریفه، پیامبر اکرم(ص) به مثابه رحمت برای کل موجودات عالم اعم از انسان و غیر انسان و مسلمان و غیر مسلمان هستند.

وی ادامه داد: زمانی که قرآن کریم را قرائت می کنیم، در می یابیم که این کتاب آسمانی شبهاتی که در رابطه با سایر ادیان مطرح شده است را به خوبی پاسخ داده است؛ به عنوان مثال در ارتباط با حضرت عیسی مسیح(ع) و حضرت مریم(س) عده ای با نهایت بی انصافی انواع تهمت ها را به این بزرگواران می زدند، اما مشاهده می کنیم که قرآن کریم همه این اتهامات را پاسخ گفته است.

مولوی مدنی با اشاره به آیه شریفه «إِنَّ هٰذِهِ أُمَّتُكُم أُمَّةً واحِدَةً وَأَنا رَبُّكُم فَاعبُدونِ» گفت: انبیای الهی یک امت واحده را تشکیل می دهند و فرقی میان آنها نیست و اسلام هیچگاه توهین به هیچکدام از انبیای الهی را جایز نمی داند؛ حتی آمده است که اگر کسی به مقدسات سایر ادیان توهین کند مسلمان و مؤمن محسوب نمی شود.

عضو شواری عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام توهین به مقدسات سایر ادیان را حرام می داند خاطرنشان کرد: تعجب می کنیم از برخی اشخاص معروف که به صراحت اهانت به رسول اکرم(ص) را مشروع می دانند.

وی با بیان اینکه ما مسلمانان همواره احترام علمای غیر مسلمان را حفظ می کنیم، تأکید کرد: اهانت به پیامبر اکرم(ص) یک ظلم و اهانت بزرگ است و ما باید توهین کنندگان را نسبت به غفلت هایشان متوجه کنیم./841/پ202/ب1

ارسال نظرات