۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۶۸۵۵۸
مدیر حوزه علمیه استان سمنان مطرح کرد؛

ظرفیت های موجود در هیئت‌های مذهبی برای فرهنگ‌سازی

ظرفیت های موجود در هیئت‌های مذهبی برای فرهنگ‌سازی
مدیر حوزه علمیه استان سمنان با اشاره به فراخواندن همه اقشار جامعه بالاخص جوانان به میدان خدمت و همدلی از سوی رهبر انقلاب، راز محبوب شدن نزد خداوند درعصر ما را تبیین کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان، در جمع مسئولان هیأت مذهبی سمنان، با بیان این حدیث شریف از نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله) که می‌فرماید: الخَلقُ کُلُّهُم عِیالُ اللّه ِ، وإنَّ أحَبَّهُم إلَیهِ أنفَعُهُم لِخَلقِهِ، " خلق، همه عیال و نانخور خدایند و محبوب ترینشان نزد او، سودمندترینشان نسبت به خلق است. "، اظهارداشت: بی تردید یاری انسان‌ها و همنوعان عملی است که آدمی را نزد خداوند رحمان محبوب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کمال خواست همه ما قرب حضرت حق و محبوبیت نزد خالق یکتا است، خاطرنشان کرد: درقرآن کریم " یُحبُّ و لایُحبُّ " بکار رفته است و این روایت در واقع یکی از راز‌های محبوبیت نزد خداوند است؛ البته رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه وآله) همین مضمون را در روایت شریفی دیگر با جمله " وَ أَدْخَلَ عَلَى أَهْلِ بَیْتٍ سُرُوراً " عنوان فرموده اند، یعنی کسی محبوب خدا است که شادمانی را وارد خانه و خانواده‌ای کند و امروز بهترین مسیر این مهم حل مشکلات و گرفتاری‌های مردم، کمک به معیشت نیازمندان و امید، نشاط و شادمانی جامعه است.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با اشاره به نتایج مطلوب اجرای "طرح سلام" از سوی ائمه جماعات این استان و ارتباط تلفنی آن‌ها با تمامی خانواده‌های اطراف مساجد و جویا شدن حال آنان، در یک بازه زمانی، افزود: هیأت مذهبی از ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد ارتباط مؤثر با مردم و خیران، روحیه بخشی به بیماران و نیازمندان و هم افزایی‌های کوچک و بزرگ در راستای کاهش مشکلات مردم و تحقق فعالیت‌های مردمی مسئله محور در هر شهر و محله برخوردارند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان سمنان با ذکر این مطلب که حاکمیت و دولت ظرفیت‌های مشخص و محدودی دارد و در شرایط فعلی مانند تمامی برهه‌های حساس تاریخ مردم باید پای کار بیایند، گفت: افراد آبرودار و خوش حسابی که پس از شیوع کرونا در تأمین معاش خانواده خود دچار مشکل شده اند، کارگران زحمتکش هر محله، کسبه خردی که با گسترش فروشگاه‌های بزرگ چرخ اقتصاد خانواده شان از حرکت ایستاده و نظایر آن‌ها باید در طرح‌های محله محور با مرکزیت مساجد و محوریت ائمه جمعه و جماعت، مورد توجه و حمایت قرارگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان هیأت مذهبی را ظرفیت بزرگ ایجاد تحول و بهبود شرایط فرهنگی و اجتماعی جامعه برشمرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز ۱۷ ربیع الاول، همه اقشار جامعه به ویژه جوانان غیور کشورمان را به میدان خدمت و همدلی فراخواندند؛ در این بین شما هیأت مذهبی که از ظرفیت بالای نسل جوان متدین و متعهد برخوردارید، می‌توانید نقشی بی بدیل ایفا کنید؛ بی تردید باید صفت رحمة للعالمین بودن نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله) را در رفتار و اعمال خود ببینیم، به همنوعان خود رحم کنیم تا خداوند نیز به ما رحم کند. /۹۷۷/
جواد رمضانیان
ارسال نظرات