۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۶۶۸۶۷۲

شیوع کرونا و در خانه‌ماندن فرصتی برای کتاب‌خواندن است

شیوع کرونا و در خانه‌ماندن فرصتی برای کتاب‌خواندن است
رییس فرهنگستان زبان گفت: شیوع بیماری کرونا شرایط و فرصت جدیدی برای در خانه‌ ماندن، پر کردن اوقات فراغت با مطالعه و خواندن کتاب‌های خوب فراهم کرده است.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، غلامعلی حداد عادل با اشاره به برگزاری هفته کتاب گفت: در دورانی که شاهد شیوع ویروس کرونا هستیم و مردم به واسطه توصیه‌هایی که برای «درخانه ماندن» می‌شوند، فراغت بیشتری پیدا کرده‌اند که همین موضوع برای برگزاری هفته کتاب فرصت جدیدی است که باید به بهترین شکل از آن بهره گرفت.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با تبریک هفته کتاب و بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار به همه فعالان خدمت‌گذار حوزه نشر، عنوان کرد: بهترین انیس و مونس کتاب است؛ به مردم فرهنگی و فرهنگ دوست ایران توصیه می‌کنم در هفته کتاب و ایام شیوع کرونا به بهترین شکل ممکن برای مطالعه استفاده کنند.

حداد عادل خاطرنشان کرد: در این روزها اگر بازار برخی از کالاهای قدری راکد است به‌نظر بازار کتابفروشان باید رونق داشته باشد و لذا توصیه می‌کنم مردم در این اوضاع و احوال، اوقات فراغتشان را با خواندن کتاب‌های خوب پر کنند.

هفته کتاب در یک نگاه

۲۴ آبان ماه در تقویم رسمی کشوردر سال ۷۲ شمسی به عنوان روز کتاب و کتاب‌خوانی تعیین شد. در سال‌های گذشته هفته پایانی آبان ماه، هفته کتاب نامگذاری شد.

در این هفته، با اجرای برنامه‌هایی که به وزش نسیم معرفت از سوی دریای کتاب و معانی ناب به سمت اندیشه همگان می انجامد، می کوشیم تا به تقویت فرهنگ مطالعه و گسترش سطح آگاهی های عمومی مدد رسانیم.

نخستین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در روزهای چهارم تا دهم دی ماه سال ۱۳۷۲ با پیام رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برگزار شد.

همزمان با هفته کتاب، در مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها، و استان‌های کشور نمایشگاه‌ها و جشن‌های کتاب و سخنرانی همراه با نشست های مختلف و... با موضوعات چاپ و نشرِ و کتاب و ترویج کتابخوانی با هدف افزایش میزان سرانه مطالعه برگزار می‌شود.

براین اساس با مجموعه سیاستگزاری و برنامه ریزی های انجام گرفته سعی شده تا ترویج فرهنگ مطالعه به خصوص بین نوجوانان، هدف و محور اصلی این برنامه‌ها باشد از این رو بزرگداشت روز کتاب، کتابدار و کتاب‌خوانی همه ساله در این ایام با شکوه هرچه تمام تر از سوی اهالی قلم، فرهیختگان، مسئولان و فعالان فرهنگی، اساتید، ‌دانشگاهیان، دانشجویان، دانش آموزان، اصحاب نشر و چاپ و کتاب و ... برگزار می‌شود.

امسال نیز هزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار دانایی؛ مانایی این رویداد بزرگ فرهنگی از شنبه ۲۴ آبان تا۳۰ آبان ماه جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

براساس اعلام و تاکید موسسه خانه کتاب و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همگان به ضیافت برگزاری هفته کتاب و بزرگداشت روز کتاب، کتابدار و کتاب‌خوانی دعوت هستند./826/

ارسال نظرات