۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۶۶۸۷۳۰
معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌کند؛

جشنواره موسیقی «نغمه‌های محمدی»

جشنواره موسیقی «نغمه‌های محمدی»
اولین دوره جشنواره «نغمه‌های محمدی(ص)» توط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نخستین دوره جشنواره «نغمه‌های محمدی(ص)» توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

این جشنواره برای شناسایی استعدادهای عرصه موسیقی، تجلیل از هنرمندان شاخص و تولید آثار ارزشمند پیرامون شخصیت پیامبر اکرم(ص) برگزار خواهد شد. از جمله محورهای این جشنواره می‌توان به شخصیت والای پیامبر اکرم(ص)، پیامبر اکرم(ص) در قرآن کریم، پیامبر اکرم(ص) محور وحدت، پیامبر اکرم(ص) و عترت اشاره کرد.

لازم به ذکر است آثار ارسالی باید در دهه ۱۳۹۰ تولید شده باشند و حائز جایزه و یا برگزیده جشنواره دیگری نباشند، همچنین این آثار می‌توانند در گونه‌های متنوع و مختلف موسیقی مانند تواشیح، همخوانی، سرود، آواز جمعی، موسیقی نواحی، سنتی، تولیدات استدیویی و... به صورت فردی یا گروهی باشند. البته شورای علمی و کارگروه‌های تخصصی این جشنواره با رصد و شناسایی موسیقی‌های مرتبط با موضوع حاضر را در دهه اخیر مورد تجلیل قرار خواهند داد.

گفتنی است جشنواره حاضر در ۲ بخش تجلیل از برترین آثار موسیقایی پیرامون وجود مبارک حضرت رسول اکرم(ص) و حمایت از ۱۰ هنرمند یا گیروه هنری برتر در ۱۰ اثر شاخص موسیقایی پیرامون شخصیت پیامبر اسلام(ص) برگزار می‌شود. همچنین علاقه‌مندان نیز می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۱۵ دی ماه ۱۳۹۹ به پایگاه اینترنتی سپهر جشنواره‌ها و رویدادهای هنری مراجعه کنند.
 
شایان ذکر است جوایز این دوره برای ۳ هنرمند ممتاز در بخش اول علاوه بر لوح افتخار و تندیس جشنواره اهدای مبلغ ۱۰ میلیون تومان و برای ۴ هنرمند برگزیده دیگر نیز مبلغ ۵ میلیون تومان است. در بخش دوم جشنواره ۱۰ اثر ارسالی مورد حمایت تولیدی و ترویجی قرار می‌گیرند و ۲ اثر برگزیده نیز به انتخاب کارشناسان و مردم معرفی و تقدیر خواهد شد که اثر برگزیده از دیدگاه مردم و کارشناسان هر کدام حائز جایزه ۱۵ میلیون تومانی خواهند شد.
 
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات تخصصی بیشتر می‌توانند با شماره تماس ۸۴۱۷۲۴۲۱-۰۲۱ و جهت ارتباط با دبیرخانه جشنواره با شماره تماس ۵-۸۴۱۷۲۲۰۴ – ۰۲۱ ارتباط بگیرند.
 
محمدحسین کتابی
ارسال نظرات