۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۶۶۸۷۳۴

کتاب «جایگاه رسانه ملی در تقویت نهاد خانواده» منتشر شد

کتاب «جایگاه رسانه ملی در تقویت نهاد خانواده» منتشر شد
کتاب «جایگاه رسانه ملی در تقویت نهاد خانواده» نوشته‌ سید حمیدرضا منتظری پژوهشگر قمی عرصه رسانه و سینما از سوی انتشارات «بوعلی» روانه‌ کتابفروشی‌ها شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، این کتاب مجموعه نظریات و تحلیل‌های مرتبط با تحلیل تاثیرات رسانه‌های ارتباط جمعی به ویژه «رسانه ملی» بر جامعه و به طور نهاد خانواده را با رویکردی پژوهشی و مقایسه‌ای منتشر شده است.

حمیدرضا منتظری پژوهشگر و کارشناس‌ارشد مدیریت رسانه در بخشی از پیش‌گفتار این کتاب نوشته است: «در دنیای امروز، وسایل ارتباط جمعی با انتقال گسترده اطلاعات و شکل‌دهی موثر افکار عمومی، در توسعه و تغییر تمدن ِ فرهنگی بشری از جایگاه قابل توجهی برخوردار هستند. نهاد خانواده با دارا بودن پیشینه‌ و قدمتی به تاریخ آفرینش بشر، مهم‌ترین و مقدماتی‌ترین واحد جامعه بشری است و در تعبیری دیگر، نهاد آغازگر زندگی اجتماعی انسان در اجتماع به‌شمار می‌رود؛ نهادی که در سیمای مطلوب آن، کانون تعادل، آرامش و شکل‌گیری شخصیت انسان‌ها و همچنین نخستین بستر مناسب انتقال فرهنگ و آموزه‌های بنیادین اخلاقی و تربیتی" به‌شمار می‌آید.»

منتظری مدرس سینما و رسانه در تألیف و تدوین کتاب «جایگاه رسانه ملی در تقویت نهاد خانواده»، بسته به فراخور بحث در مواردی از ترجمه‌ی مطالب منتقدان برجسته‌ای همچون جان تامپسون، آلبرت باندورا، کریس بارکر، جورج گرینر، استفاده و تلاش کرده قدمی در راستای آسیب‌شناسی خلاء موجود در زمینه‌ی مطالعات خانواده و رسانه‌های جمعی بویژه تلویزیون بردارد و بستری برای ادامه فعالیت‌های پژوهشی و توسعه و تعمیق مطالعات رسانه‌ای و اجتماعی فراهم نماید.

در بخش دیگری از مقدمه این کتاب آمده است: «امروزه با تغییر شرایط و مناسبات اجتماعی، خانواده با تحولات معناداری از جمله بحران‌های مختلف پوچی و زوال امید مواجه است؛ به گونه‌ای که نقطه عطف "بحران خانواده"، از دست دادن ارزش‌های ذاتی و تنزل "استحکام بنیان خانواده" است. در میان انبوه رسانه‌های در دسترس افراد جامعه، "رسانه‌ملی" به دلیل گستره گسترده مخاطبانش از نظر قدرت تعمیق و تبیین آموزش غیررسمی و الگوسازی بنیادین در جامعه و خانواده، همچنان و همواره از جایگاهی قابل تأمل برخوردار است.»

کتاب «جایگاه رسانه ملی در تقویت نهاد خانواده» را انتشارات علمی و پژوهشی «بوعلی» و با قیمت 30 هزار تومان منتشر کرده است./826/

منبع: فارس
ارسال نظرات