۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۶۶۸۶۸۲

کتاب تصمیمت را بگیر

کتاب تصمیمت را بگیر
انتتشارات نگارستان ادب، کتاب «تصمیمت را بگیر» داستان های کوتاه آموزنده و تأثیر گذار، گردآورنده فائزه جعفری را به چاپ رسانده است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، راز موفقیت انسان های موفق چیست؟ آیا آنها از رمز و رازی باخبر هستند که مردم عادی بی اطلاع اند؟ چه کارهایی انجام می دهند که بازدهی کارشان بالا است و می توانند به اهداف و رویاهای خود برسند، آیا ما هم می توانیم از رمز و راز آنها باخبر باشیم و با انجام هر آنچه آنها انجام می دهند به همان نتایج دست پیدا کنیم؟

شاید استفاده از کلمه «راز» زیاد صحیح نباشد و بگوییم رازی که فاش شود دیگر راز نیست، شاید بهتر باشد از کلمه «ویژگی» استفاده کنیم که اینطوری منظورمان بیشتر قابل درک می شود ولی از آنجایی که ذهن ما کنجکاو است و همیشه دنبال این است که از راز موفقیت انسان های موفق سر در آورد و همچنین عاشق رمز و راز است، بهتر است از همان کلمه راز استفاده کنیم.

اگر توجه کنید می بیند که افراد موفق در یک شهر یا منطقه خاص در دنیا زندگی نمی کنند بلکه در سرتاسر جهان پخش هستند یعنی فرقی نمی کند در ایران باشند یا در امریکا، در آفریقا باشند یا افغانستان حتی شهر رو روستا هم چندان اهمیتی ندارد و در روستا، هم افراد موفق وجود دارند و هم افراد کمتر موفق.

پس اگر عامل کشور، شهر، روستا و حتی منطقه روی موفقیت افراد موفق تاثیر ندارد پس چه عاملی باعث شده آنها اینگونه موفق تر از بقیه باشند، خیلی افراد هم فکر می کنند که افراد موفق شانس دارند، استثنایی هستند، قهرمان هستند و خیلی موارد دیگر، واقعیت این است که هیچکدام اینها دلیل اصلی نیست چون افراد موفقی وجود دارند که بسیار بدشناس بوده اند، قهرمان نبودند هیچ ترسو هم بودند، حتی به خاطر هوش پایین نتوانستند تحصیلاتشان را ادامه دهند و اخراج شده اند.

افراد موفق به این دلیل موفق شده اند که توانستند ذهن و انرژی شان را متمرکز اهدافشان کنند کارهایی که باعث موفقیت می شود را خیلی بهتر از بقیه انجام دهند، آنها ارزش افزوده بیشتری به این دنیا اضافه کرده اند تا نسبت به افراد کمتر موفق، آنها توانسته اند ویژگی های خوبی را در خود پرورش دهند که در نهایت باعث موفقیتشان شده است، ما هم باید این ویژگی ها را بدانیم و بعد در خودمان به وجود آوریم.

انتتشارات نگارستان ادب، کتاب «تصمیمت را بگیر» داستان های کوتاه آموزنده و تأثیر گذار، گردآورنده فائزه جعفری را به چاپ رسانده است.

ساختار کتاب

کتاب «تصمیمت را بگیر» داستان های کوتاه آموزنده و تأثیر گذار، دارای 9 فصل است.

فصل اول: بازرگانان

فصل دوم: پزشکان

فصل سوم: دانشمندان

فصل چهارم: نویسندگان

فصل پنجم: کار آفرینان

فصل ششم: مهندسان

فصل هفتم: نوجوانان

فصل هشتم: ورزشکاران

فصل نهم: هنروران

ویژگی های اثر

1. پرداختن به مسأله اراده و تصمم برای رسیدن به اهداف بلند

2. الگو سازی از افراد موفق در جامعه

3. ارائه داستان های واقعی

4. ارائه الگوهای مختلف از سراسر جهان

5. ارائه الگوهای مختلف در رشته ها و کارهای گوناگون

جمع بندی

کتاب «تصمیمت را بگیر» داستان های کوتاه آموزنده و تأثیر گذار، کتابی خوب برای نشان دادن اراده و تصمیم درست در زندگی انسان است. با خواندن این کتاب، این تفکر در انسان زنده می شود که هر مشکلی که در سر راه انسان قرار دارد می تواند با اراده قوی کنار رود.

برشی از کتاب

در صفحه 122 و 123 این کتاب در مورد الگوهای کارآفرینی، درباره یک کار آفرین موفق ایرانی این مطالب آمده است:

عباس برزگر، یک ایرانی تبار متولد سال ۱۳۵۲ شمسی شهرستان بوانات شیراز در استان فارس می باشد.

او در صنعت گردشگری بومی فعالیت گسترده ای انجام داده است. فیلم مستند من می خوام شاه بشم بر اساس زندگی او ساخته شده است. وقتی که چند جهانگرد به روستای آنها رفتند تا شبی را در آنجا بمانند او خانه اش را در اختیار آنها گذاشت و چون گوشتی در خانه نداشت یک نوع غذای گیاهی به آنها داد. بعد از آن متوجه شد که جهانگردان خارجی به خانه ساده و کاهگلی و غذای گیاهی علاقه بیشتری دارند. پس ایده به ذهنش رسید که خانه خود را تبدیل به یک مهمانسرا کند. در حال حاضر مهمان خانه او نخستین مهمانسرای بومی گیاهخواری در ایران است که دارای ۱۳۷ اتاق کاهگلی می باشد. وی مشغول توسعه دادن به دهکده

توریستی خود می باشد. روستایی که در آن زندگی می کند نه خیلی حاصلخیز است و نه دارای جاذبه خاصی است اما او با موقعیت شناسی درست توانست کاری کند که یونسکو در کتاب راهنمای گردشگری خود تور عشایری اش را به عنوان شگفت انگیزترین تجربه گردشگری در ایران معرفی کند. او مشغول آموزش خانواده های عشایری برای پذیرایی از میهمانان خارجی است. ۱۰۰ نفر از جوانان خانواده های عشایر زبان انگلیسی آموخته اند تا بتوانند به راحتی با میهمانان ارتباط برقرار کنند.

برزگر با این کار برای ساکنان روستا نیز اشتغال زایی کرده است. تمام درآمدهای حاصل از آن به طور عادلانه بين مجموعه او تقسیم می شود. او می گوید: کار خاصی انجام نداده ام فقط با میهمانانم صادق هستم و هیچ وقت نخواستم که آنها را فریب دهم یا چند برابر قیمت واقعی چیزی را به آنها بفروشم. من از ناآگاهی آنها نسبت به بازار سوء استفاده نکرده و نمی کنم. تحصیلات او تنها در پنجم ابتدایی است اما با نبوغ و خلاقیت خود توانسته چنین کسب و کاری را برای خود فراهم کند.

درآمد حاصل از کار او معادل درآمد نفتی ایران خواهد رسید. وی که روزگار خود را با دستفروشی و دوره گردی با درآمد روزانه ۳ هزار تومان سپری کرد اینک با نبوغ خود هنر و آوازه کارش خارجی ها را به روستای زادگاهش کشانده است. برای این که بتواند دختر مورد علاقه اش را بدست بیاورد به تهران رفت و چندین سال مشغول کار مکانیکی شد؛ اما بعد از بازگشت متوجه شد که او ازدواج کرده است و عباس به دلیل غم و ناراحتی به کار پیشین خود یعنی نان خشکی بازگشت.

انتشارات نگارستان ادب، کتاب «تصمیمت را بگیر» داستان های کوتاه آموزنده و تأثیر گذار، را در قطع رقعی و 232 صفحه به چاپ رسانده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید این کتاب به انتشارات نگارستان ادب، به آدرس: شیراز، خیابان پیروزی، انتشارات نگارستان ادب مراجعه یا با شماره تلفن: 09134118801 تماس بگیرند./826/

ارسال نظرات