۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۶۶۸۷۶۷
نماینده ولی فقیه در لرستان مطرح کرد؛

ضرورت ورود جدی خیرین مسکن ساز به بحث مسکن محرومان

ضرورت ورود جدی خیرین مسکن ساز به بحث مسکن محرومان
لرستان - حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر ضرورت ورود جدی خیرین مسکن ساز به بحث مسکن محرومان تأکید کرد و گفت: برای رفع مشکل مسکن محرومان باید موانع را برطرف ساخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، امشب در جلسه هیأت امنای خیرین مسکن ساز که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: مسکن بخش عمده ای از مخارج زندگی را تشکیل می دهد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با ابراز امیدواری برای رفع مشکل محرومان در حوزه مسکن افزود: انجمن خیرین مسکن ساز در این راستا می توانند نقش مؤثری ایفا کنند.

وی ادامه داد: در سایه علم، درایت، تدبیر و خرد جمعی زمینه مشارکت مردم در ساخت مسکن محرومان فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه اگر کار خیر جنبه پایدار و ماندگار داشته باشد نقش مردم نیز پر رنگ تر خواهد شد، افزود: برای ورود خیرین مسکن ساز به ساخت مسکن محرومان باید قوانین دست و پاگیر را رفع و مسیر را تسطیح کنیم.

وی با اشاره به کمک به محرومان و کار خیر در حوزه مسکن سازی خاطرنشان کرد: امروز مشاهده می کنیم از برکات تأسیس حساب ۱۰۰ امام راحل است که در ۲۰ فروردین ماه سال ۵۸ دستور تشکیل بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ را صادر کردند.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان داشت: برای اینکه بدانیم مبدأ کجا بوده و مقصد کجاست و برای رسیدن به اهداف انقلاب صحیفه نور امام راحل را مطالعه کنیم، چراکه هنوز با اهداف انقلاب و امام راحل فاصله داریم.

وی با تأکید بر اینکه سخنان امام راحل را در بحث مسکن باید نقشه راه قرار دهیم، گفت: امام راحل داشتن مسکن را حداقل حقوق مردم می دانستند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ادامه داد: در نظام اسلامی قطار سازندگی همیشه در حال حرکت است، همراهی دولت و ملت برای رفع مشکلات ضروری است.

وی به تشکیل انجمن خیرین مسکن ساز اشاره کرد و عنوان داشت: در انجمن و هیأت مدیره خیرین مسکن ساز باید به گونه ای عمل کنیم که تامین و دغدغه مسکن محرومان وجود خارجی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان به اجرای طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و گفت: امید است در این طرح ۱۰ هزار مسکنی که قرار است توسط ستاد اجرایی فرمان امام راحل ساخته شود به هزار و ۷۰۰ مسکن طرح ملی اضافه شود و از تعداد ان کم نشود و ۳ هزار مسکنی که رئیس بنیاد شهید کشور قول دادند جامه عمل به خود بگیرد./9451/پ210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات