۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۶۶۸۸۲۴

«نخستین دوسالانه جشنواره ملی صنعت چاپ و نشر» برگزار شد

«نخستین دوسالانه جشنواره ملی صنعت چاپ و نشر» برگزار شد
جلسه شورای سیاست‌گذاری «نخستین دوسالانه جشنواره ملی صنعت چاپ و نشر» با حضور محسن جوادی، معاون امور فرهنگی و اعضای شورا برگزار شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، محسن جوادی معاون امور فرهنگی در این جلسه با بیان اهداف و سیاست‌های برگزاری جشنواره چاپ گفت: این جشنواره فرصت مغتنمی برای پاسداشت فعالان عرضه چاپ و نشر و شناسایی و تقدیر از محصولات برتر این دو حوزه به لحاظ زیبایی‌شناسی است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تمام ظرفیت های خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره بکار خواهد بست.

معاون امور فرهنگی با اشاره به همنشینی نشان شیرازه و جشنواره چاپ و نشر نیز گفت: با توجه به ادغام موسسات وابسته به معاونت امور فرهنگی و به جهت برخی زمینه های مشترک و هم خانواده بودن جشنواره نشان شیرازه با چاپ، تصمیم گرفته شد جشنواره نشان شیرازه از سوی دفتر چاپ و نشر برگزار شود. همچنین با تدوین و تصویب آیین‌نامه جدید، این دو رویداد در قالب یک جشنواره برگزار می‌شود. انتظار می‌رود برنامه‌های آن با تعامل ویژه فعالان، متخصصان، اساتید، دست‌اندرکاران و مسئولان صنفی و همکاران دفتر امور چاپ و نشر جشنواره به نحو مطلوب و شایسته پیگیری شود.

وی افزود: مناسب است در این جشنواره ضمن تقدیر از خادمان و پیشکسوتان و پدید آورندگان، برگزاری برنامه‌ها و نشست‌های علمی هم در کنار جشنواره مورد توجه قرار قرار گیرد.

در ادامه این نشست، هر یک از حاضران دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را برای ارتقا و بهبود شیوه برگزاری جشنواره مطرح کردند و بر نکاتی مانند معرفی توان حوزه چاپ و نشر، نگاه ملی و سراسری به همه ظرفیت‌های کشور، توجه به عنصر خلاقیت و ابداع در ذیل مناسبات محتوایی، نقش بنیادین فرهنگ و زبان فارسی و بومی در آرایه‌های محصولات چاپی و افزوده شدن توجه به زیبایی‌شناسی‌های مندرح کتاب‌های گویا و الکترونیکی تأکید کردند.

بر اساس این گزارش، در جلسه شورای سیاست‎گذاری «نخستین دوسالانه جشنواره ملی چاپ و نشر» که با ریاست معاون امور فرهنگی برگزار شد، علیرضا اسماعیلی، نیکنام حسینی‎پور، علی‌اکبر ابراهیمی، احمد ابوالحسنی، غلامرضا شجاع، فرزاد ادیبی، محمدحسین شهامت‌پور و مهرزاد دانش حضور داشتند./826/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات