۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۶۶۸۸۴۳

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خراسان

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خراسان
خراسان رضوی - برگزاری طرح سنجش سلامت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و برگزاری روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ کلاس برخط در حوزه علمیه خراسان از جمله خبر‌های کوتاه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام میراحمدی، قائم مقام معاونت سلامت مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور در دیدار با آیت الله سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که مرکز خدمات در عرصه های گوناگون فرهنگی، معیشت، وام و سلامت، خدماتی را به طلاب غیرشاغل ارائه می دهد، گفت: یکی از معاونت های این مرکز سلامت و بیمه است که بیشتر افراد به طور روزانه برای این مقوله مراجعه می کنند.

وی با اشاره به اینکه بحث بیمه تکمیلی دغدغه هزینه درمان را کمتر کرده است، ابراز کرد: در بحث اعمال جراحی و حتی بیماری های خاص نیز در قالب کمیسیونی به بررسی پرداخته و در صورت تایید، هزینه ای مضاعف کمک می شود.

قائم مقام معاونت سلامت مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور به طرح سنجش سلامت نیز اشاره و خاطر نشان کرد: در این برنامه، طلاب جدیدالورود مورد پایش قرار می گیرند که امسال با توجه به بیماری کرونا ، با رعایت شرایط بهداشتی و برنامه ریزی لازم، انجام خواهد شد.

فراخوان مقاله دوفصلنامه‌علمی تخصصی مصباح الفقاهه

محققان حوزوی و دانشگاهی مي‌توانند آثار خود را با رعايت شرايط مندرج در بخش «راهنماي نويسندگان» در سامانه مديريت نشريات علمي معاونت پژوهش حوزه علميه خراسان به‌آدرس http://journals.hozehkh.com ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 32230941-051 تماس بگيرند.

این نشریه در راستاي گام‌هاي تحولي معاونت پژوهش حوزه علميه خراسان و با عنايت به تأكيدات آیت الله عاملی، مدير این حوزه در خصوص لزوم تحوّل‌آفريني در فعاليت‌هاي پژوهشي، در تاريخ 28/05/98 موفق به دريافت پروانه انتشار به شماره 85651 از معاونت امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شد.

دوفصلنامه‌علمی تخصصی مصباح الفقاهه به زبان فارسي، با رتبه علمي‌تخصصي، گستره نشر و توزيع سراسري و با ترتيب انتشار «دوفصلنامه» فعاليت خود را آغاز نموده و آماده دريافت مقالات علمي است.

هر چند رتبه فعلي اين نشريه، علمي‌تخصصي است ولي سعي بر آن شده، مقالات و محتواي نشريه براساس استانداردهاي مطلوب مجلات علمي‌پژوهشي باشد و بر همين اساس در انتخاب هيئت تحريريه، پذيرش مقالات، گزينش داوران و همچنين فرآيند ارزيابي و داوري، دقت و توجه بايسته موردنظر قرار گرفته است.

اين نشريه در موضوعات مختلف حوزه «فقه و اصول» از مقالات پژوهشگران استقبال مي‌كند و حمایت مالی، ثبت به عنوان فعالیت پژوهشی، ارائه گواهی پذیرش مقاله و اولویت در همکاری داوری فراخوان های آثارپژوهشی حوزه علمیه خراسان از مزایا و امتیازات آن به شمار می رود.

گفتني است، دوفصلنامه علمی‌تخصصي «مصباح الفقاهه» به صاحب امتيازي معاونت پژوهش حوزه علميه خراسان، مدير مسئولي آيت‌الله سيدمصباح عاملي و با سردبيري حجت‌الاسلام و المسلمین سید حمید علوی آزیز فعاليت دارد.

روزانه 2 هزار و 500 کلاس برخط برگزار می شود

حجت الاسلام سید حمید علوی (آزیز) در دیدار قائم مقام معاونت سلامت مرکز خدمات حوزه های علمیه و رئیس مرکز خدمات خراسان رضوی با مدیر حوزه علمیه خراسان در محل مرکز مدیریت این حوزه، اظهار کرد: سامانه آموزش مجازی از سال 1396 در حوزه خراسان طراحی و راه اندازی شد و در سال جاری و ایام کرونا ارتقاء یافت و لذا حوزه علمیه خراسان غافل گیر نشد.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان یادآور شد: 200 شعبه مجازی با روزانه 2 هزار و 500 کلاس برخط (آنلاین) در سامانه LMS حوزه علمیه خراسان برگزار می شود و کادر و اساتید مدارس برای استفاده از آن آموزش دیده اند.

حجت الاسلام سید حمید علوی (آزیز) در بخش دیگری از سخنانش به مطالبه و پیگیری مرکز خدمات نسبت به برنامه ریزی برای بازنشستگی اساتید و کادر مدارس اشاره و خاطر نشان کرد: اساتید و کادر مدارس در طول چندین سال بدون هیچ چشم داشتی به تربیت سربازان امام زمان(عج) می پردازند و از این رو مرکز خدمات به عنوان متولی امور معیشتی و خدمات بیمه ای حوزویان، می تواند به منظور تکریم اساتید و مدیران محترم در دوران بازنشستگی ایشان برنامه ریزی لازم را انجام دهد، به گونه ای که با ارتقاء سهم بیمه در سنوات پایان خدمت، دغدغه های معیشتی دوران بازنشستگی به حداقل برسد.

وی همچنین به شرایط شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: همانگونه که برای اقشار مختلف پزشکانی به عنوان پزشک اورژانسی با بیماران کرونایی مرتبط هستند و ویزیت مستمر و ارائه خدمات درمانی تا زمان بهبود برای افراد انجام می دهند، پیشنهاد می شود که مرکز خدمات به عنوان متصدی امور سلامت طلاب و اساتید، برنامه ای برای این بخش از فعالیت های درمانی خود داشته باشد.

برگزاری نشست علمی آشنايي با انديشه هاي شهيد صدر

واحد پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان شاملو در ادامه سلسله نشست هاي علمي خود، نشستي با موضوع آشنايي با انديشه هاي شهيد صدر با محوريت كتاب « حوزه و بايسته‌ها » برگزار مي كند.

اين نشست علمي عصر سه شنبه 4 آذر بعد از نماز ظهر و عصر با حضور حجت الاسلام سيد اميد مؤذني، معاون پژوهشي پژوهشگاه تخصصي شهيد صدر قم به صورت مجازي و حضوري ( با هماهنگي قبلي و به تعداد محدود ) برگزار مي شود.

از آنجا كه كتاب مذكور دغدغه هاي بسيار مهم شهيد بزرگوار آيت الله سيد محمدباقر صدر در مورد حوزه و روحانيت مي باشد لذا جهت بهره مندي مديران، اساتيد و طلاب این کتاب با تخفيف 30 درصد ارائه خواهد شد.

سی وسومین کارگاه تلبس برگزار شد

سی وسومین کارگاه تلبس با حضور 200 طلبه به همت معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان به صورت مجازی از طریق سامانه LMS این حوزه برگزار شد.

در این کارگاه اصول و فنون روضه خوانی، آشنایی با اندیشه های سیاسی اسلام، آشنایی با مذاهب اسلامی، روش بیان احکام، روش تفسیر قرآن و ... تدریس شد.

لازم به ذکر است، طلاب برای حضور در سی و چهارمین کارگاه تلبس می بایست از طریق سامانه طلاب، قسمت تبلیغ در سایت حوزه علمیه خراسان به نشانی hozehkh.com ثبت نام کنند که پس از نام نویسی و تایید حراست، باید نام و نام خانوادگی، کد ملی و شناسه طلبگی خود را در بازه زمانی 5 تا 15 هر ماه که مایل به شرکت در دوره باشند، به شماره 3000588801 شماره پیامک کنند.

اعلام زمان برگزاری آزمون شفاهی حفظ 

اداره قرآن و عترت معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی این حوزه، آزمون شفاهی حفّاظ قرآن کریم که در مرحله آزمون کتبی محفوظات و مفاهیم، امتیاز کسب کرده اند، را اعلام کرد.

براساس این گزارش، طلاب با کسب نمره 70 به بالا از آزمون‌های کتبی مسابقه که شامل دو بخش محفوظات و مفاهیم بوده است، به مرحله‌ی شفاهی راه یافته اند.

راه یافتگان به مرحله‌ی آزمون شفاهی استان های خراسان شمالی و جنوبی، پنجشنبه 6 آذرماه به صورت آنلاین در سامانه‌ی LMS به آدرس http://farhangi.lms2.hozehkh.com برگزار می شود.

آزمون شفاهی ویژه طلاب خراسان رضوی نیز به صورت حضوری در روز جمعه 7 آذرماه در محل معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان واقع در خیابان امام خمینی نرسیده به میدان 10 دی، روبروی هلال احمر، برگزار می شود.

لازم به ذکر است، در صورت اعمال ممنوعیت های کرونایی، تغییر در زمان و نحوه‌ی اجرای آزمون شفاهی، اطلاع رسانی خواهد شد.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 32008691 تماس حاصل کرده و یا به کانال اداره قرآن و عترت معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان در پیام رسان ایتا به نام "اهل الذکر "و به آدرس https://eitaa.com/khaliferahman مراجعه کنند./864/ت304/ب1

جواد رستمی
ارسال نظرات