۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۶۶۸۴۷۱

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خراسان

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خراسان
خراسان رضوی - اعلام اسامی راه‌یافتگان به مرحله‌ی شفاهی آزمون ساليانه حُفّاظ و برگزاری سومین وبینار تقوای اقتصادی از جمله خبرهای کوتاه از حوزه علمیه خراسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اداره قرآن و عترت معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه، اسامی راه‌یافتگان به مرحله‌ شفاهی آزمون ساليانه حفظ قرآن و نهج البلاغه ویژه طلاب را اعلام کرد.

براساس این گزارش، طلاب با کسب نمره 70 به بالا از آزمون‌های کتبی مسابقه که شامل دو بخش محفوظات و مفاهیم بوده است، به مرحله‌ی شفاهی راه یافته اند.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 32008691 تماس حاصل کرده و یا به کانال اداره قرآن و عترت معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان در پیام رسان ایتا به نام "اهل الذکر "و به آدرس https://eitaa.com/khaliferahman مراجعه نمایند.

گفتنی است، آزمون شفاهي متعاقبا به قبول شدگان اعلام خواهد شد و برای آن دسته از طلاب که موففق به شرکت در آزمون های کتبی نشده بودند، آزمون مجدد کتبی مفاهیم در تاریخ 22 آبان برگزار شد و آزمون کتبی محفوظات در تاریخ 25 آبان از طریق سامانه‌lms2 برگزار شد.

سومین وبینار تقوای اقتصادی در خانواده برگزار شد

سومین نشست از سلسله نشست های خانواده، تربیت و اقتصاد با عنوان « تقوای اقتصادی در خانواده» به همت هیئت اندیشه ورز خانواده، تعلیم و تربیت و سبک زندگی معاونت پژوهش این حوزه، به صورت مجازی، برگزار شد.

براساس این گزارش، این نشست با حضور دکتر عادل پیغامی، استادیار دانشگاه امام صادق(ع) و به صورت مجازی از ساعت 18 تا 19:30 شنبه 24 آبان ماه برگزار شد.

شصت و چهارمین نشست کلمه السواء برگزار شد

شصت و چهارمین نشست از سلسله نشست های تخصصی «کلمه السواء» شنبه 24 آبان ماه ساعت 19 به صورت مجازی برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام و المسلمین مهدی زمانی(زید عزّه) در بستر مجازی به تبیین «روش فکری و اندیشه های علامه طباطبایی رحمت الله علیه» پرداخت.

علامه طباطبایی(ره) بدون شک یکی از متفکران و محققان برجسته و عالیقدر دوره معاصر بوده و ایشان را می توان نقطه عطفی در تاریخ تفکر ایران قلمداد کرد.

فعالیت های علمی ایشان در زمینه های مختلفی همچون تفسیر قرآن و فلسفه پاسخگوی شبهات فراوانی است که آشنایی و تسلط علم پژوهان را می طلبد. از سوی دیگر پیگیری و مصاحبه ایشان با مستشرق فرانسوی، هانری کربن، مصداق بارزی بر وسعت نگاه و زاویه دید ایشان می باشد.

در همین راستا نشست علمی «تبيين روش فكري و انديشه هاي علامه طباطبايي رحمت الله عليه» با هدف نگاه عمیق تر به سیره علامه طباطبایی(ره) با ارائه بحث حجت الاسلام والمسمین مدی زمانی، مدرس سطح عالی فلسفه، کلام و فقه و اصول حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

تعلیقات شیخ صدوق بر احادیث کتاب «عیون اخبار الرضا(ع)» بررسی شد

نشست پژوهشی «تعلیقات شیخ صدوق بر احادیث کتاب عیون اخبار الرضا(ع)؛ گونه‌ها و کارکردها» به همت گروه رجال و حدیث معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان و بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی(نمایندگی قم) به صورت مجازی از طریق سامانه LMS این حوزه برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این نشست حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی غلامعلی از اساتید حوزه و دانشگاه و استاد درس خارج به تبیین مطلب پرداخت.

لازم به ذکر است، از بهترین نوشتاری که در قالب یک مقاله علمی به تقریر یا نقداین نشست بپردازد، تقدیر می شود. همچنین این گروه از مقالات علمی پژوهشی همه پژوهشگران علاقه مند، اعم از طلاب حوزه علمیه خراسان و سایر طلاب حوزه های علمیه و دانشجویان علوم دینی، برای چاپ در دوفصلنامه مطالعات اعتبار سنجی حدیث حمایت می کند و پژوهشگران می توانند آثار خود را در سامانه این مجله به آدرس vsh.journals.hozehkh.com ارسال کنند و از امتیازات و مزایای آن بهره مند شوند./864/

جواد رستمی
ارسال نظرات