۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۶۶۸۹۰۴

روایت «زنی که پشت خزر خواب بود»

روایت «زنی که پشت خزر خواب بود»
رمان «زنی که پشت خزر خواب بود» به قلم مریم بصیری، اثر جدید انتشارات کتاب جمکران راهی کتابفروشی‌ها شد.

رمان «زنی که پشت خزر خواب بود» به قلم مریم بصیری، اثر جدید انتشارات کتاب جمکران راهی کتابفروشی‌ها شد.

آغاز رمان «زنی که پشت خزر خواب بود» روایت بانویی از کشور آذربایجان است که به دنبال اصل و اصول خویش و یافتن ریشه های معنوی و خونی خود، به ایران باز می گردد. وی در این سفر با زنان دیگری آشنا می شود که هرکدام قصه و غصه خود را دارند. چهار روایت از چهار زن و زندگی متفاوت که نقطه تلاقی و طلایی زندگی آنها در مسجد مقدس جمکران رقم می خورد.

این اثر، درباره ترید آدمها و مشکلات گوناگون مردم امروز است. داستان تصمیم نهایی هر فرد که باید با اتکا به آسمان و دست بر زانوی خویش، مشکلات را برطرف کند.

«مریم بصیری» نویسنده رمان«زنی که پشت خزر خواب بود» متولد اول اسفند 1348 ارومیه بوده و کارشناس ارشد ادبیات نمایشی را از دانشکده هنر سوره اخذ کرده است. مریم بصیری تاکنون آثار متنوعی با نگاه ایمان و باور به رشته تحریر درآورده که از جمله آنها «ماهی‌ها پرواز می‌کنند» و «دخیل عشق» در انتشارات کتاب جمکران است. وی علاوه بر نویسندگی، فعالیتهای آموزشی و نمایشی متنوعی را در کارنامه خود دارد.

در بخشی از رمان آمده است: «... از دور چند مناره سفید و گنبد سبز دیده می شود. مطمئنی که دیگر رسیده‌اید. ماشین جلوی میدان بزرگی توقف می کند. تابلو را می‌خوانی، رویش نوشته: میدان انتظار! راننده بر می گردد و می گوید: التماس دعا! تا مریم حالی ات کند التماس دعای یعنی چه، نگاهت فقط به حیاط بسیار بزرگی است که در مقابلت می‌بینی با ساختمانی بزرگ در روبرو، همان گنبد و مناره‌هایی که از دور دیده بودی.
مثل آدمهایی که در کره ماه فرود آمده اند داری با هیجان به اطراف نگاه می کنی. همه چیز برایت عجیب و جدید است. آلما هم نگاهش به مردم مانده است. مادر مریم می گوید هر کس برای بار اول به جمکران بیاید آقا آرزویش را برآورده می‌کند. چه آرزویی مهمتر از اینکه بتوانی در قم درس بخوانی و...»

رمان «زنی که پشت خزر خواب بود» در 272 صفحه از انتشارات کتاب جمکران و به قلم «مریم بصیری» از امروز راهی کتابفروشهای معتبر سراسر کشور شد. علاقه مندان می توانند برای تهیه کتاب به فروشگاه اینترنتی ketabejamkaran.ir مراجعه کنند./826/

ارسال نظرات