۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۶۶۸۹۱۶
میراث مادری(۳)؛

موازی کاری فعالان حجاب در قم

موازی کاری فعالان حجاب در قم
مسئول واحد خواهران ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت: شکافی بین انقلابیون قم وجود دارد که کار را خراب می‌کند و معضل اصلی ما وجود این شکاف است.

هر حرکتی یک مرکز دارد و مرکز حرکت انقلاب نیز شهر قم است. با توجه به جایگاه مهم این شهر در پیشبرد فرهنگ اسلام و انقلاب، آتش توپخانه دشمن همیشه به سمت این شهر نشانه رفته و قم مورد هجوم فرهنگی بسیار قرار گرفته است. ناگفته نماند سنگربانان این ام‌القری نیز به خوبی از پس تهاجمات فرهنگی برآمده و پاسخگوی آتش دشمن بودند؛ البته عدم وجود برنامه، عدم انسجام و کار نکردن نهادهای مسئول یکی از ضعف‌هایی بوده که همیشه کمیت کار را لنگ گذاشته است.

برای روشن شدن وضعیت گروه‌ها در شهر قم و تبیین وظایف، فعالیت‌ها و برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر این استان، خانم زینب مروج، مسئول واحد خواهران ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با انتقاد به وضع موجود بین گروه‌های تبلیغی_فرهنگی در قم گفت: من از گروه‌های فعال در حوزه حجاب شاکی هستم؛ شکافی بین انقلابیون قم وجود دارد که کار را خراب می‌کند و معضل اصلی ما وجود این شکاف است.

وی همچنین افزود: برخی گروه‌ها رزمایش‌هایی در خیابان‌های خاص شهر برگزار می‌کنند و به تذکر لسانی مشغولند ولی مشکل ما پراکندگی‌ گروه‌ها است که کار را به نتیجه نمی‌رساند؛ این پراکندگی موجب موازی کاری شده که در نهایت به ضرر خودمان تمام می‌شود.

مسئول واحد خواهران ستاد امر به معروف ضمن برشمردن برخی برنامه‌ها در سطح شهر تأکید کرد: با این کارها ما جواب نمی‌گیریم و نیاز به برنامه‌هایی منسجم داریم؛ ما جلساتی را برای هماهنگی گرفتیم که متأسفانه به تعامل منجر نشد.

وی به این نکته که از سال ۹۳ مشغول فعالیت هستیم تصریح و عنوان کرد: برنامه فعلی ما انسجام است؛ گروه مجازی درست کردیم و با رصدی که داشتیم، افراد اصلی هرگروه را عضو این گروه کردیم تا گزارش کارها را ببینیم و ضمن بررسی نتایج کارها به یک فعالیت دقیق و تأثیرگذار دست یابیم.

خانم مروج در تبیین وضعیت عفاف و حجاب استان قم اظهار داشت: وضعیت قم از سایر استان‌ها به مراتب بهتر است ولی در ۲ سال اخیر و به خصوص یک سال و نیم پیش، گروه‌های دشمن در قم به فعالیت مشغولند و تلاش می‌کنند خیابان‌های اصلی شهر را پوشش دهند؛ دوستان ما که در سطح شهر هستند معتقدند بیشتر زنانی که در قم بی‌حجابی می‌کنند، اهل قم نیستند.

وی ادامه داد: از خارج قم با وعده‌های متفاوت دختران و زنان را به قم می‌آورند تا با وضعیت افتضاح در این شهر قدم بزنند و کاری که ما باید انجام دهیم، تقابل با این مجموعه‌ها است؛ در همین سه ماه اخیر گروه‌های خوبی از طرف پایگاه‌ها، بسیج، مساجد و.. جذب شدند که با هم همکاری می‌کنیم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
اصن خوااااااابن
1
0