۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۶۸۹۶۵
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی مطرح کرد؛

ضعف اراده؛ علت اصلی پذیرش معامله قرن از سوی حاکمان مرتجع منطقه

ضعف اراده؛ علت اصلی پذیرش معامله قرن از سوی حاکمان مرتجع منطقه
نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان اینکه حوزه باید در موضوعات جهانی، موضع جهانی اتخاذ کند، علت اصلی پذیرش معامله قرن از سوی برخی حکام مرتجع را ضعف اراده توصیف کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در حاشیه برگزاری اجلاسیه «ذلت تسلیم و خیانت به آرمان های اسلامی»، در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، گفت: امروز با توجه به شیوع ویروس کرونا، مباحث و اقداماتی که در جهان به ویژه در منطقه غرب آسیا اتفاق می افتد ممکن است تحت الشعاع این بیماری قرار بگیرد، از همین جهت با توجه به مسأله عادی سازی روابط برخی حکام مرتجع عربی با رژیم غاصب صهیونیستی تصمیم گرفتیم تا اجلاسیه ای که پیام جهانی داشته باشد برگزار کنیم.

وی با تأکید بر لزوم تقویت گفتمان های ضد استکباری در کشورهای اسلامی اظهار داشت: در رابطه با معامله نحس قرن نیاز بود پیامی از سوی حوزه علمیه به جهان صادر شود تا همگان بدانند حوزه علمیه قم در کنار همه فعالیت هایش محکومیت جریان استکبار و تقویت گفتمان ضد استکبار را فراموش نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از خبرگزاری رسا برای همکاری در برگزاری اجلاسیه ذلت تسلیم و خیانت به آرمان های اسلامی گفت: این اجلاسیه پوشش خبری بسیار خوبی داشت؛ خبرگزاری رسا با تمام وجود و همت از ابتدا تا کنون همکاری بسیار خوبی داشته است.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه حوزه علمیه باید در موضوعات جهانی، موضع جهانی نیز اتخاذ کند، علت اصلی پذیرش معامله قرن از سوی برخی حکام مرتجع عربی را ضعف در اراده توصیف کرد و ابراز داشت: امروز حوزه علمیه قم پویا بوده و در مقابل حوادث و مستحدثات عالم اعم از خرد و کلان تحرک نشان می دهد و حساس است.

وی قدس شریف را یک حق، آرمان و هدف بزرگ برای مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که اراده ضعیفی دارند درصدد عادی سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی در می آیند، اما کسانی که قوت اراده دارند از حق خودشان کوتاه نمی آید.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی در پایان با اشاره به اینکه عواقب ناگواری در انتظار حکام مرتجع عربی خواهد بود، یادآور شد: ضعف اراده سبب می شود انسان تن به ذلت بدهد؛ آیات و روایات زیادی داریم که تأکید می کند اگر کسی از حق و عزت خود بگذرد، به ذلت دچار خواهد شد./841/ت302/ب1

ارسال نظرات