۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۶۶۸۹۷۳
دومین سیلی سخت رزمندگان انصارالله به عربستان؛

تأسیسات نفتی آرامکو هدف حمله موشکی قرار گرفت

تأسیسات نفتی آرامکو هدف حمله موشکی قرار گرفت
رزمندگان مقاومت انصارالله یمن با حمله به تأسیسات آرامکو، دومین سیلی سخت روزهای اخیر را به عربستان سعودی وارد آورند.
به گزارش خبرنگار سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا، تنها دو روز پس از فتح پایگاه کلیدی «ماس» نزدیک شهر مأرب، اکنون رزمندگان انصارالله یمن از حمله موشکی به یکی از مراکز نفتی آرامکو در شهر جده عربستان خبر داده اند. نیروهای مقاومت انصارالله یمن بامداد امروز دوشنبه ایستگاه توزیع نفت آرامکو عربستان را با موشک هدف قرار دادند. 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت نیروی موشکی ایستگاه توزیع آرامکو در جده عربستان را با موشک بالدار قدس۲ هدف قرار داد. این موشک اخیرا و پس از آزمایش موفقیت‌آمیز در عمق خاک عربستان، عملیاتی شده است.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح در توییتر افزوده: موشک‌ها با دقت بسیار بالا به هدف برخورد کرده و آمبولانس‌ها و خودروهای آتش‌نشانی با شتاب به محل اعزام شده‌اند. 

وی ادامه داد این عملیات در پاسخ به ادامه محاصره و تجاوز سعودی و در راستای تهدید چند روز پیش مبنی بر انجام عملیات گسترده در عمق خاک عربستان صورت می‌گیرد. یحیی سریع تأکید کرد به شهروندان سعودی و شرکت‌های خارجی فعال در عربستان اعلام و توصیه می‌کنیم علمیات ما ادامه می‌یابد؛ لذا از تأسیسات حیاتی و مهم دور شوند چرا که این تأسیسات از اهداف این عملیات هستند.

عربستان هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده‌ است، اما تصاویر ماهواره‌ای، گستردگی حمله و دود ناشی از آن را نشان می‌داد.

جنبش انصارالله روز ۱۱ نوامبر جاری عربستان را به حملات گسترده طی روزهای آینده و در پاسخ به ادامه تعطیلی فرودگاه‌ها و بنادر تهدید کرده بود. 

انصارالله همچنین ۱۳ ژوئن گذشته از حملات پهپادی و موشکی به تأسیسات نفتی بزرگ در منطقه صنعتی شهر جازان در جنوب عربستان خبر داده بود.

بزرگترین حمله جنبش انصارالله، روز شنبه ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۹ صورت گرفت که طی آن تأسیسات غول‌ نفتی عربستان، آرامکو، در «بقیق» و «هجرة خریص» در شرق عربستان با پهپاد و موشک هدف قرار گرفت و تولید نفت سعودی را بشدت تحت تاثیر قرار داد؛ به طوری که برای چند روز به نصف رسید.
ارسال نظرات