۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۶۶۹۰۰۶
آیت الله صدیقی:

انسان باید مراقب غذای روح خود باشد

انسان باید مراقب غذای روح خود باشد
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه همه اعمال ظاهری و باطنی انسان نتیجه ای دارد، گفت: سعادت و شقاوت اخروی انسان بستگی به اعمال دنیوی او دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی، صبح امروز در پانزدهمین جلسه از سلسله نشست های اخلاقی که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: هر عملی که از انسان سر می زند نتیجه ای دارد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: یکی از هشدارهای تربیتی، تذکری و اخلاقی که در قرآن کریم به آن اشاره دارد که هر ظاهری، باطنی و این ملک ملکوتی دارد بنابراین هر عملی که انسان انجام دهد نتیجه آن را خواهد دید.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه انبیا و اولیای الهی حجت خداوند متعال بر روی زمین هستند، عنوان کرد: خداوند متعال آنان را مبعوث ساخت تا بشر را به سوی کمال هدایت و راهنمایی کنند؛ عقل نیز برای انسان حجیت دارد.

وی افزود: انسان عاقل می تواند رهنمودهای انبیای الهی را گوش دهد و به آن عمل کند؛ جامعه ای که گوش به فرمان توصیه های الهی باشد به بلا مبتلا نمی شود.

آیت الله صدیقی با اشاره به آیه 10 سوره مبارکه ملک در رابطه با اهل جهنم، اظهار داشت: در این آیه آمده اگر اهل جهنم شنیده ها را قبول می کردند و اگر در اعمال خود تعقل می کردند هرگز گرفتار آتش جهنم نمی شدند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرونا را بلا و نتیجه رفتار بشر دانست و ابراز داشت: انسان هر چه در این عالم کشت کند همان را برداشت می کند؛ یقینا این ویروس حاصل رفتار و عملکرد خود بشر است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه انسان باید مراقب تغذیه روح خود باشد همانگونه که مراقب تغذیه جسم است، گفت: حضرت علی(ع) می فرمایند: در شگفتم که مردم وقتی در  تاریکی برای آنان غذا برده می شود خود را به زحمت می اندازند و چراغی روشن می کنند تا ببینند چه چیزی در شکم خود می ریزند، اما هنگام تغذیه روح، چراغ عقل را روشن نمی کنند تا از آثار منفی ناآگاهی و ثمراتی که در اعتقادات و اعمالشان به وجود می آورد در امان بمانند.

وی در پایان عمل انسان را تنها رفیق و انیس انسان در عالم قبر و قیامت معرفی و خاطرنشان کرد: انسان ها بعد از مرگ با اعمال خود محشور و مبعوث می شوند، عمل انسان، تنها رفیق و انیس انسان در عالم قبر و قیامت است بر همین اساس هر کار خیری ثواب و هر سیئه ای عقاب و کیفری در پیش  دارد، اگر عمل انسان صالح باشد او را از غربت و تنهایی نجات می دهد و اگر عمل انسان فاسد باشد دچار وحشت و عذاب اخروی می شود./813/

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات