۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۶۶۹۰۱۰
حجت الاسلام والمسلمین قوامی تأکید کرد؛

خطای استراتژیک حکام مرتجع در جدی نگرفتن دشمنی یهود با اسلام

خطای استراتژیک حکام مرتجع در جدی نگرفتن دشمنی یهود با اسلام
استاد درس خارج حوزه تأکید کرد که حاکمان مرتجع عربی خطر دشمنی یهود با اسلام را کمتر از خطر جبهه مقاومت می دانند و از این جهت دچار اشتباه استراتژیک شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین صمصام الدین قوامی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در حاشیه برگزاری اجلاسیه «ذلت تسلیم و خیانت به آرمان های اسلامی»، در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به تبیین علل و عوامل عادی سازی روابط برخی کشورهای مرتجع عربی با اسرائیل غاصب پرداخت و با بیان اینکه رژیم صهیونیستی همواره بر سر راه اسلام ناب محمدی و فرهنگ مقاومت مانع تراشی می کند، گفت: کشورهایی که معمولاً پایگاه مردمی ندارند و فاقد مشروعیت هستند، نتیجه فعالیت های جبهه مقاومت را حذف خودشان می دانند، از این رو باور دارند که اگر مسیر جبهه مقاومت ادامه پیدا کند، اسرائیل غاصب را حذف کرده و به تبع، آنان نیز حذف خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه کشورهای مرتجع عربی استمرار بقای خود را در گرو مزدوری برای رژیم غاصب صهیونیستی می دانند، اظهار داشت: این کشورهای ضعیف برای این که جلوی مقاومت را بگیرند با اسرائیل غاصب همپیمان می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی خاطرنشان کرد: حاکمان مرتجع عربی خطر دشمنی یهود با اسلام را کمتر از خطر جبهه مقاومت می دانند و از این جهت دچار اشتباه استراتژیک شده و جای شهید و جلاد را عوض کرده اند.

امام جمعه سابق پردیسان با اشاره به اینکه عادی سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی در دستور کار کشورهای مرتجع عربی قرار دارد، گفت: این حکام برای این که واکنش جهان اسلام را مورد آزمایش قرار دهند، کشورهای ضعیفی همچون بحرین، امارات و سودان را پیش می اندازند تا اگر مشکلی برای آنها ایجاد نشد دیگران همانند عربستان نیز وارد میدان شوند.

وی ادامه داد: اخیراً متأسفانه جنبش فتح سازمان آزادی بخش فلسطین به رهبری محمود عباس اعلام کرد که مجدداً رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت خواهد شناخت و این کار با مخالفت جدی حماس و جهاد رو به رو شد، از این رو جهان عرب به سمت صلح با اسرائیل غاصب پیش می آید تا کار محمود عباس را توجیه کند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان اینکه امروز اندک آبرویی که حکام مرتجع عرب داشتند از بین رفته و نقاب ضد صهیونیستی که بر چهره خود زده بودند، ساقط شده است، یادآور شد: امروز زمینه برای یک انقلاب قوی مردمی فراهم شده و ما به زودی شاهد حرکتی قوی تر، مردمی تر و کوبنده تری نسبت به گذشته خواهیم بود./841/ت302/ب1

ارسال نظرات