۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۶۶۹۰۳۰

معرفی کتاب «نگاهی گذرا به بسیج و بسیجی» توسط کانون نورالمبین صمصامی

معرفی کتاب «نگاهی گذرا به بسیج و بسیجی» توسط کانون نورالمبین صمصامی
مدیر کانون فرهنگی نورالمبین گفت: به مناسبت هفته بسیج کتاب «نگاهی گذرا به بسیج و بسیجی» معرفی شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، «پروین نظرپور» مدیر کانون فرهنگی هنری نورالمبین مسجد امام حسین (ع) کوهرنگ در گفت و گویی اظهار داشت: به مناسبت هفته بسیج کتاب «نگاهی گذرا به بسیج و بسیجی» در قالب طرح ملی شنبه های کتاب مساجد توسط کانون فرهنگی هنری نورالمبین روستای صمصامی کوهرنگ معرفی شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری نورالمبین مسجد امام حسین (ع) کوهرنگ ادامه داد: این کتاب نوشته محمدتقی مصباح یزدی از انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) است که در سال ۱۳۸۷ در ۱۲۵ صفحه به چاپ رسیده است.

وی ابراز کرد: این کتاب مجموعه گفتارهای حضرت آیت الله مصباح یزدی مدظله العالی است که در مناسبت ها و موقعیت های گوناگون درباره بسیج و تفکر بسیجی ایراد شده است.

نظرپور گفت: حضرت آیت الله مصباح یزدی مدظله العالی در این کتاب ضمن برشمردن ویژگی های قرآنی بسیج و بسیجی، رسالت این شجره طیبه را نیز برشمرده اند، در بخش نخست این کتاب و در پی بازشناسی مفهوم و کارکردهای بسیج، از آسمانی ترین واژه ها مدد جسته می شود و به هفت ویژگی بسیج در نگاه روشن قرآن اشاره می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری نورالمبین مسجد امام حسین (ع) کوهرنگ ادامه داد: پایداری در راه خدا، طلب آمرزش الهی، طلب ثبات قدم و نصرت از خداوند، اتکا به قدرت الهی، تواضع با مؤمنان، سرسختی با دشمنان و پیوند با ولایت هفت ویژگی بسیج در نگاه روشن قرآن است.

وی گفت: در پایان این کتاب به نقش تأثیرگذار بسیج و تفکر بسیجی در تحولات فرهنگی و سیاسی کشور به ویژه در انقلاب اسلامی و نقش اجتماعی بسیج اشاره شده است، حضرت استاد در این بخش، ضمن بیان اهمیت آشنایی با فرهنگ غرب و انحطاط فزاینده آن، لزوم مقابله با تهاجم فرهنگی، حفظ تفکر و روحیه بسیجی و آگاهی از مسائل سیاسی را به عنوان ضامن بقای انقلاب و ارزش های والای اسلامی شرح و توضیح می دهند./826/

ارسال نظرات