۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۶۶۹۰۵۹

خبرهای ضد و نقیض از دیدار نتانیاهو با محمد بن سلمان

خبرهای ضد و نقیض از دیدار نتانیاهو با محمد بن سلمان
برخی رسانه‌ها امروز از سفر مخفیانه نتانیاهو به عربستان و دیدار با محمد بن سلمان خبر داده‌اند؛ وزیر خارجه سعودی اما چنین دیداری را تکذیب کرد.
به گزارش خبرنگار سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا، درحالی که چندین منبع عبری و غربی از دیدار پنهانی بنیامین نتانیاهو با محمد بن سلمان و مایک پمپئو در عربستان خبر داده‌اند؛ وزیر خارجه سعودی وقوع چنین دیداری را تکذیب کرد. 

چندین رسانه عبری امروز همزمان از سفر پنهانی بنیامین نتانیاهو به عربستان در روز گذشته (یکشنبه) و دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا خبر داده‌اند. 

وزیر آموزش رژیم صهیونسیتی و عضو حزب لیکود در گفتگو با رادیو ارتش اسرائیل، ضمن تأیید این نشست، آن را یک «موفقیت عالی» توصیف کرد. یوآف جالانت گفته در حقیقت این نشست برگزار شده و علناً هم - هرچند بصورت شبه‌رسمی- درباره آن صحبت شده است؛ این یک اتفاق بسیار مهم است.

دفتر نتانیاهو از پاسخ به پرسش پیرامون این گزارش‌ها، که بنظر می‌رسد به عمد به رسانه‌ها درز پیدا کرده، خودداری نموده است. درعین حال دستیار نتانیاهو، توفک لوک، در توییتی کوتاه که گویا اشاره به این دیدار مخفیانه دارد، نوشته: «درحالیکه نخست‌وزیر درپی ایجاد صلح است، بنی گانتس به برخی امور سیاسی کوچک می‌پردازد»؛ اشاره وی به تصمیم بنی‌گانتس جهت تشکیل کمیته تحقیقاتی در وزارت دفاع پیرامون قرارداد فروش زیردریایی به اسرائیل و مصر طی سال‌های اخیر توسط آلمان و نقش نتانیاهو در این قرارداد است.

همچنین شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داده نتانیاهو و کوهن، رئیس موساد با هواپیمای خصوصی ساعت ۸ شب از فرودگاه بن‌گوریون تل‌آویو به منطقه نیوم عربستان، در ساحل دریای سرخ رفته و با ولیعهد سعودی و وزیر خارجه آمریکا دیدار کرده‌اند. به گفته این شبکه، گانتس، وزیر دفاع و گابی اشکنازی، وزیر خارجه اسرائیل، از پیش در جریان این دیدار قرار نگرفته‌اند. 

برخی دیگر رسانه‌های صهیونیست، مانند تارنمای «واللا»، روزنامه یدیعوت احرونوت، روزنامه هاآرتص و تارنمای واینت نیز گزارش‌های مشابهی داشته‌اند. 

درهمین حال، وزیر خارجه عربستان در توییتر چنین دیداری را تکذیب کرده است. فیصل بن فرحان در صفحه رسمی توییتر خود نوشته: برخی گزارش‌ها درباره دیدار ولیعهد سعودی و مسئولان سعودی طی دیدار اخیر وزیر خارجه آمریکا را دریافتم؛ چنین نشستی اتفاق نیفتاده است. مسؤولان سعودی و آمریکایی تنها حاضران نشست بودند.
ارسال نظرات