۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۶۶۹۱۷۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

انفعال و معطل سازی کشور دندان طمع استکبار را تیز کرده است

انفعال و معطل سازی کشور دندان طمع استکبار را تیز کرده است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: انفعال و معطل سازی کشور به تغییر یک دولت در آن‌سوی دنیا، دندان طمع جبهه استکبار را علیه ایران تیز کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در جلسه اخلاق و سلوک انقلابی که با شرکت طلاب حوزه علمیه استان از طریق وبینار برگزار شد، با اشاره به برخی زمزمه‌های مذاکره و سازش دوباره با آمریکا، به تبیین چرایی طمع دوباره دشمن برای مذاکره و امتیازگیری از ایران پرداخت.

وی افزود: اکنون هفت سال از توافق برجام گذشته، توافقی که اوبامای دموکرات آن را امضا کرد و هم‌زمان با آن رفع انواع تحریم‌های اولیه و ثانویه ایران را کماکان بدون هیچ اقدام عملی به آینده حواله داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در آن زمان نیز سراب رأی آوری هیلاری کلینتون دموکرات موجب شد تا با دل‌خوشی‌های ساده‌انگارانه و تضمینی دانستن امضای جان کری به خیال اینکه وزیر خارجه آمریکا خواهد ماند، به شروط 9 گانه رهبری توجهی نشود تا خسارات بسیاری از این غفلت‌های دیپلماتیک، بهره ملت ایران شود.

وی افزود: با آمدن ترامپ و روحیه و رویکرد به‌شدت ضد ایرانی او که باطن پلید آمریکا را به‌خوبی عریان می‌کرد، غرب باوران داخلی، نگاه از ترامپ برداشته و دوباره به اروپا چشم دوختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: جالب این است که همین جماعت در ابتدای کار بر این باور بودند که باید از اروپا بگذریم و با کدخدا ببندیم و چون کدخدا بدعهدی کرد دوباره از درِ تعامل با اروپا درآمدند و حالا با آمدن بایدن، ظاهراً می‌خواهند دوباره با کدخدا ببندند.

وی گفت: با بالا رفتن احتمال پیروزی بایدن و قطعی شدن تقریبی آن، سه گروه در یک حرکت هماهنگ و به‌هم‌پیوسته در داخل کشور دست بکار شده‌اند تا افکار عمومی را برای پذیرش شرایطی که آرزوی آن را دارند آماده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: گروه اول تئوریسین‌ها و نظریه‌پردازان جناح غرب باور و غرب‌گرا هستند که با بزک نمایی دموکراسی غربی و دموکراسی آمریکایی سعی دارند بایدن را غیر از ترامپ قلمداد کنند و حزب دموکرات را بهتر از جمهوری‌خواه جلوه دهند.

وی افزود: گروه دوم اصحاب رسانه و اهل‌قلم در جبهه غرب اندیشان داخلی هستند که با پروپاگاندای رسانه‌ای و انگاره سازی‌های غلط و تصویرسازی‌های کاذب و دوگانه سازی‌های فریبنده، به کمک تئوریسین‌های جبهه خود آمده‌اند و درصددند ذات خبیث شیطان بزرگ را خوب جلوه دهند و دستکش مخملین را بر پنجه خون‌ریز و فولادین آمریکا بکشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: گروه سوم آن دسته از تصمیم سازان و برنامه‌ریزان و مدیرانی هستند که از یک‌سو با ارسال پیام‌های خرسندی و شعف و از دیگر سو با انفعال دیپلماتیک در روابط با کشورهای دیگر پیام‌های غلط ارسال می‌کنند.

وی تصریح کرد: متأسفانه در حالی که توافق راهبردی ایران و چین معطل مانده و روابط با کشورهای همسایه از اولویت لازم برخوردار نیست، برخی دوباره معطل حضور بایدن در کاخ سفید مانده‌اند و گروهی دیگر نیز به جای اینکه به ظرفیت‌های بیکران داخلی در عرصه اقتصاد بپردازند دوباره دل به گشایش‌های برآمده از مذاکره مجدد و بازگشت آمریکا به برجام، بسته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: همین انفعال و معطل سازی کشور که توسط این سه گروه برجسته‌سازی می‌شود و با ضریب دهی رسانه‌های بیگانه، در افکار عمومی جای می‌گیرد باعث شده است تا اروپایی‌ها به طمع بیفتند که صدور بیانیه وقیحانه خطاب به آژانس هسته‌ای یک نمونه آن است. چنانچه این مسیر غلط ادامه یابد بدون تردید گام دوم را آژانس هسته‌ای به‌زودی برمی‌دارد و دشمن به اقتضای ذات شیطانی‌اش گام‌به‌گام جلو خواهد آمد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات