۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۶۹۰۸۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

ائمه جمعه در کشور امتداد شبکه منور ولایت هستند

ائمه جمعه در کشور امتداد شبکه منور ولایت هستند
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: شبکه نورانی ائمه جمعه کشور امتداد شبکه منوِّر ولایت بوده و راهبری ملی امام المسلمین را پیگیری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با شماری از مسؤولان فرهنگی استان، به تبیین مأموریت دولت جوان حزب‌اللهی در مقطع پایانی تحقق سند چشم‌انداز بیست‌ساله ایران اسلامی پرداخت.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های ممتاز دولت آینده، قرار گرفتن در مقطع زمانی سال 1400 تا 1404 است که سال 1404، سال تحقق سند چشم‌انداز بیست‌ساله ایران اسلامی است، افزود: با اتمام این دولت، تقریباً 80 درصد زمان تحقق چشم‌انداز سپری خواهد شد و دولت بعدی می‌بایست حداکثر تلاش خود را به کار گیرد تا در 20 درصد زمان باقی‌مانده بالاترین درصد تحقق سند چشم‌انداز را محقق سازد و این مهم تنها از دولت جوان حزب‌اللهی برمی‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه از این منظر مطالبه مهم رهبر معظم انقلاب مبنی بر تلاش برای روی کار آمدن چنین دولتی اهمیتی مضاعف دارد، اضافه کرد: در این راستا نقش نخبگان فرهنگی و مذهبی به‌ویژه ائمه جمعه در نسبت با تحقق حداکثری سند چشم‌انداز ذیل تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: با توجه به تأکیدات رهبر حکیم انقلاب باید گفت اگر دولت جوان حزب‌اللهی در این مقطع زمانی حسّاس محقق نشود، کشور در معرض آسیب‌های بسیار جدی قرار می‌گیرد؛ ازاین‌رو همه باید به رسالت خود در خصوص این مطالبه مهم و راهبردی امام خامنه‌ای آگاه باشند.

امام‌جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: ائمه جمعه و نهاد نماز جمعه می‌توانند بین این دو گفتمان یعنی گفتمان سند چشم‌انداز 1404 و گفتمان دولت جوان حزب‌اللهی نسبت عینی برقرار کنند.

وی افزود: جنس مواجهه ائمه جمعه با مسائل خُرد و کلان ملی و منطقه‌ای از جنس مواجهات فرهنگی است. کما اینکه نوع مواجهه رهبر معظم انقلاب نیز با مسائل کشور فرهنگی است و معظم له با اینکه در بخشی از مسؤولیت خطیرشان فرماندهی نیروهای مسلح را نیز بر عهده دارند، با این حال مواجهات اولیه ایشان مواجهه راهبری فرهنگی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: شبکه نورانی ائمه جمعه کشور نیز که امتداد شبکه منوِّر ولایت هستند، باید راهبری ملی امام المسلمین را در عرصه منطقه مأموریتی خود، راهبری منطقه‌ای کرده و در این راستا تلاش کنند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات