۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۶۶۹۱۹۹
معاون ارتباطات و امور حوزه های علمیه خواهران کشور:

وظیفه یک طلبه شناخت دین، تبلیغ و ترویج دین است

وظیفه یک طلبه شناخت دین، تبلیغ و ترویج دین است
لرستان - حجت الاسلام والمسلمین واحدی وظیفه طلبه را شناخت دین، تبلیغ و ترویج دین عنوان کرد و گفت: لازمه این امور علم آموزی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واحدی، بعدازظهر امروز در همایش طلیعه حضور در جمع طلاب جدیدالورود مدارس علمیه خواهران که به صورت انلاین برگزار شد، گفت: طلبه شدن شروعی برای یاری نمودن دین و ولی خداوند متعال است.

معاون ارتباطات و امور حوزه های علمیه خواهران با اشاره به اینکه در دعای عهد از خداوند متعال طلب می‌کنیم که«اللهم اجعلنی من انصاره و اعوانه و الذابین عنه و المسارعین الیه فی قضاء حوائجه و الممتثلین لاوامره و المحامین عنه و السابقین الی ارادته و المستشهدین بین یدیه»، افزود: مسألت می‌کنیم برای ما مقرر شود که یار، یاور و مدافع امام عصر ارواحنافداه باشیم و برای انجام مراد و مقصود او شتاب کننده و برای اطاعت از اوامر او حمایت ‌کننده و امتثال ‌کننده باشیم، مشتاقانه به جانب اراده و مقصودش شتاب کنیم و در حضور و رکاب حضرت به درجه رفیع شهادت نائل شویم. 

وی با بیان اینکه به لحاظ ایمانی بر هر مسلمانی واجب است دین خدا را نصرت و یاری کند، عنوان کرد: برای طلاب به لحاظ صنفی نصرت دین خدا، موکد است، با عقاید صحیح؛ شخصیت کامله؛ رفتار متعالی و کلام زیبا، دین یاور و ولی یاور باشیم. 

حجت الاسلام والمسلمین واحدی با طرح این سؤال که دین یاوری چگونه حاصل می شود؟ گفت: برای دین یاوری باید خودسازی کرد و خودسوزی نفس اماره و پلیدی ها را انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری(ع) فرمودند: تقوا پیشه کنید به گونه ای که مردم بگویند این شیعه است. 

حجت الاسلام والمسلمین واحدی با بیان اینکه وظیفه اول طلبه خودسازی و اصلاح اولین گام برای یاری دین خداوند است، اظهار داشت: باید پاک شویم تا محل نزول رحمت الهی شویم، پاک شویم تا محل جریان فیض الهی باشیم، با پاکی نفس مسیر جریان ولایت الله باشیم. 

طلبه مروج دین در بین مردم است

وی عنوان داشت: وظیفه دوم طلبه شناخت دین، تبلیغ و ترویج دین است که لازمه ‌اش علم‌آموزی است، وقتی طلبه خوب درس بخواند و کسب معرفت کند؛ آن وقت می‌تواند دین خدا را در جان مردم بنشاند.

معاون ارتباطات و امور حوزه های علمیه خواهران کشور تبیین و ترویج کلام الله و کلام معصومین(ع) را وظیفه دیگر طلاب خواند و خاطرنشان کرد: طلبه مروج دین در بین مردم است، از حضرت زهرا(س) در تبلیغ دین الگو‌پذیری کنیم، بواسطه قلم و بیان به مردم آگاهی ‌بخشی کنیم و ثواب عظیم آن را از خالق هستی هدیه بگیریم.

وی با اشاره به اینکه مسیر طلبگی همراه با شیرینی‌ها و تلخی‌ها است، خطاب به طلاب گفت: در دل هایتان تشنگی به معارف را زیاد کنید و از نعمت های رنگارنگ این مسیر بهره‌مند شوید.

حجت الاسلام والمسلمین واحدی طلبگی را راه اولیاء الهی خواند و گفت: این مسیر همراه با ناهمواری‌ها و گنج‌های نهفته ای است، امام صادق(ع) فرمودند: اگر مردم می‌دانستند در طلب معارف دین و اهل بیت(ع) چه نعمت بزرگی نهفته است هرآینه برای رسیدن به آن تلاش می‌کردند حتی اگر در قعر دریاها باشد.

وی با بیان اینکه برای نصرت دین خدا، کسب مهارت و دانش فراوان، لازم است، تصریح کرد: سختی این مسیر با حس کردن رضایت حضرت شیرین خواهد شد./9451/پ210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات