۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۶۶۹۱۰۵
از سوی حوزه علمیه بابل برگزار می شود؛

همایش نقش حوزه در بازنمایی اندیشه دینی در فضای مجازی

همایش نقش حوزه در بازنمایی اندیشه دینی در فضای مجازی
مازندران - مدیر حوزه علمیه بابل از برگزاری همایش نقش حوزه در بازنمایی اندیشه دینی در فضای مجازی خبر داد.
حجت الاسلام عباسی، مدیر حوزه علمیه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران از برگزاری همایش نقش حوزه در بازنمایی اندیشه دینی در فضای مجازی خبر داد.
 
وی با اشاره به این که ۱۹ محور و موضوع پیشنهادی برای تدوین مقالات این همایش در نظر گرفته شده است، افزود: اساتید، طلاب و روحانیان حوزه‌های علمیه می‌توانند طبق محور‌های ارائه شده، مقالات خود را به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.
 
مدیر حوزه علمیه بابل، راهکار‌های توانمندسازی مبلغ جهت بهره گیری از ابزار‌های نوین تبلیغی در فضای مجازی، اصول اخلاقی مورد تاکید اسلام در تبلیغ با تاکید بر تبلیغ در فضای مجازی، مبانی فقهی استفاده از ابزار‌های تبلیغی کفار جهت تبلیغ دین اسلام، حضور طلاب در فضای مجازی؛ تعارض با حوزه یا تناسب با نیاز جامعه، حضور طلاب در فضای مجازی؛ نیاز جامعه یا ضرورت کرونایی، مبانی فقهی کسب درآمد حوزویان از فضای مجازی، اصول اخلاقی مورد نیاز در کسب درآمد حوزویان از فضای مجازی، راهکار‌های هدفمندسازی استفاده بهینه طلاب از فضای مجازی در مدارس علمیه و حوزه و مدیریت فضای مجازی، راه برون رفت از آسیب‌ها را بخشی از محور‌های پیشنهادی این همایش اعلام شد.
 
حجت الاسلام عباسی، نقش حوزویان در پیشگیری و درمان پیامد‌های روانی فضای مجازی در مراکز آموزشی، نقش سواد رسانه‌ای حوزویان در کاهش آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی، تحلیل ضرورت آشنایی طلاب و روحانیون با جرایم سایبری، راهبرد‌های شورای عالی فضای مجازی در تعامل یا تقابل حوزویان با فضای مجازی، نقش فضای مجازی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، حدود ارتباط با نامحرم در فضای مجازی از نظر فقهی و حقوقی، روش شناسی تبلیغات ضدّ دینی در فضای مجازی و راهکار‌های مقابله با آن، بررسی علل عدم تعادل روانی و پرخاشگری متاثّر از فضای مجازی در نوجوانان و جوانان، راهبرد‌های هدایت فرهنگی در فضای مجازی با تاکید بر فرمایشات مقام معظّم رهبری و فرزند پروری در مواجهه با فضای مجازی، چالش‌ها و راهکار‌ها را از دیگر محور‌های همایش نقش حوزه در بازنمایی اندیشه دینی در فضای مجازی عنوان کرد.
 
وی با بیان این که این همایش ویژه اساتید، مبلغان و طلاب مدارس علمیه بابل است، خاطرنشان کرد: اساتید و طلاب علاقه مند می‌توانند مقالات خود را تا ۲۲ بهمن ۹۹ به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.
 
مدیر حوزه علمیه بابل در ادامه سخنان خود، امکان ارائه مقاله در جشنواره علامه حلی، امکان چاپ مقالاتت برتر در نشریات حوزه علمیه بابل، امکان پذیرش اثر به عنوان مقاله موظفی طلاب در شیوه نامه جدید پژوهشی درسی و اهداء جوائز به نفر اول هر یک از سطوح اساتید و مبلغان و سه نفر اول از سطح طلاب را از جمله مزایا و امتیازات این همایش اعلام کرد.
 
استاد حوزه علمیه، سوق دادن طلاب به مباحث پژوهشی را از جمله اهداف برگزاری چنین همایش هایی دانست و افزود: آشنایی یک طلبه با مهارت های پژوهشی از اهمیت بالایی برخوردار است که در سطوح مختلف باید مورد توجه قرار گیرد.
 
مدیر حوزه علمیه بابل، پژوهش را یکی از ارکان مهم فعالیت های حوزوی دانست و تصریح کرد: به طور حتم تقویت فعالیت های پژوهشی در حوزه بستری برای تحول در حوزه خواهد بود.
 
حجت الاسلام عباسی در ادامه سخنان خود گفت: علاقه مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این همایش به معاونت پژوهش مدارس علمیه و یا معاونت پژوهش حوزه علمیه بابل مراجعه کنند./950/ت310/ب1
ارسال نظرات