۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۶۶۹۰۴۶
حجت الاسلام جباری:

ساده زیستی و پرهیز از اشرافی گری شاخصه مدیر در نظام اسلامی است

ساده زیستی و پرهیز از اشرافی گری شاخصه مدیر در نظام اسلامی است
مازندران - امام جمعه بهشهر، ساده زیستی و پرهیز از اشرافی گری را شاخصه یک مدیر در نظام اسلامی دانست و گفت: مسؤولی که دارای روح اشرافی گری است نمی تواند خادم مردم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه شهرستان بهشهر امروز در دیدار جمعی از مسؤولان این شهرستان با اشاره به نگاه تربیتی و تعلیمی اسلام گفت: مردم و کارگزاران باید برای هدایت، نیکوکاری، احسان، وحدت، عدالت و ایجاد صمیمیت تلاش کنند و در میدان مبارزه با مفاسد، بداخلاقی، اختلاف و نارسایی جدی و کوشا باشند.

وی با بیان این که قرآن امت اسلامی را بهترین امت می داند، افزود: جامعه اسلامی باید در همه امور الگو باشد و باید مردم را به معنویت، اخلاق، قسط و عدالت، پیشرفت و پیشبرد اهداف و رسالت اسلام هدایت کند.

استاد حوزه علمیه مازندران، دلباختگی به دنیا را عامل عقب ماندگی انسان دانست و خاطرنشان کرد: توجه به جلوه های دنیا است که انسان را به تملّق، بدبختی، تنبلی و حسادت می کشاند به همین دلیل اسلام فرمود دلباخته دنیا نباشید از زندگی دنیایی استفاده کنید اما اسیر زرق و برق نباشید.

امام جمعه بهشهر بر ضرورت توجه به مسؤولیت ها در جایگاه های مختلف تأکید کرد و گفت: یک مسؤول در جامعه اسلامی باید دغدغه رفع مشکلات مردم داشته باشد و برای رسیدگی به امور مردم تلاش کند.

حجت الاسلام جباری با تأکید بر این که مسؤولیت در نظام اسلامی فرصتی برای خدمت به مردم است، خاطرنشان کرد: مدیران جامعه اسلامی باید با خدمت صادقانه و بی منت به مردم، زمینه رضایت عمومی را فراهم کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که پست و جایگاه نباید موجب دلباختگی انسان شود، تصریح کرد: یک مدیر در جامعه اسلامی باید به گونه ای خدمت کند که در پایان عمر مدیریتی، همه از او به نیکی یاد کنند.

امام جمعه بهشهر، ساده زیستی و پرهیز از اشرافی گری را یکی از مهم ترین ویژگی ها و شاخصه های مدیر در نظام اسلامی دانست و افزود: مسؤولی که دارای روح اشرافی گری است  نمی تواند خادم مردم باشد.

حجت الاسلام جباری با بیان این که مدیر و مسؤول در نظام اسلامی با روحیه اشرافی گری از مسیر خدمت گذاری به مردم منحرف خواهد شد، تصریح کرد: عمر مدیریتی چنین افرادی نیز کوتاه خواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران، تنبلی و بی انگیزگی، فراموشی روح اصیل زندگی اسلامی مثل ساده زیستی را دیگر عوامل عقب افتادگی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: مسؤول باید در مقابل انحراف، بداخلاقی و منکرات و مسائل گمراه کننده واکنش نشان دهد و بی تفاوتی مسئول نیز عامل انحطاط جامعه است.

امام جمعه بهشهر در ادامه سخنان خود راه جبران در تقویت اراده را عزم و همت بالا، گذشت و فداکاری در زندگی، نهراسیدن در مقابل مشکلات و ناملایمات، نیرومندی، نشاط و شادابی در مسیر مسؤولیت، صبر و تحمل و امیدواری عنوان کرد و گفت: در صورت تقویت این راهکارها هر چه شرایط دشوارتر شود صبر و استقامت ما در مقابل مشکلات بیشتر می شود.

حجت الاسلام جباری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مسؤولان باید در شرایط فعلی کشور از همه توان و ظرفیت خود برای رفع مشکلات مردم استفاده کنند، افزود: متأسفانه گرانی و تورم فشار مضاعفی را به قشر متوسط و ضعیف جامعه وارد کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر نظارت مستمر و دقیق بر قیمت ها و بزار، خاطرنشان کرد: باید نظارت بر بازار مستمر باشد تا از افسارگسیختگی اقتصادی در جامعه جلوگیری شود.

امام جمعه بهشهر با بیان این که رفع مشکلات امروز کشور در حوزه اقتصادی نیازمند عزم ملی در تقویت توان و تولید داخلی است، تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید از همه ظرفیت ها برای تقویت تولید داخل بهره گرفت تا شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی در کشور باشیم./950/

ارسال نظرات