۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۶۶۹۱۲۴
نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد؛

نقش تأثیرگذار حوزه انقلابی در سازندگی جامعه و ایجاد تمدن نوین اسلامی

نقش تأثیرگذار حوزه انقلابی در سازندگی جامعه و ایجاد تمدن نوین اسلامی
مازندران - امام جمعه ساری با تأکید بر تقویت شاخصه های انقلابی در مدارس علمیه، گفت: حوزه انقلابی در سازندگی جامعه و ایجاد تمدن اسلامی نقش بسزایی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جمع مدیر و کارکنان مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس(س) ساری، تربیت و پرورش انسان های صالح را یکی از وظایف مهم حوزه های علمیه دانست و گفت: حوزه باید در این بخش به طور جدی ورود پیدا کند تا شاهد خروجی مناسبی باشیم.

وی افزود: تربیت انسان های صالح و شایسته از اهمیت بالایی برخوردار است و در این مسیر تربیت طلاب می تواند بهترین گام و خدمت باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود گفت: حوزه علمیه خواهران، نسبت به دیگر نهادها از اهمیت بسزایی برخوردار هستند چرا که بانوان، تربیت یک نسل را برعهده دارند و هیچ خدمتی بالاتر از تربیت نسل نیست.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند، افزود: به همین دلیل پاسخگویی به نیازهای این بخش از جامعه در گرو متخصصانی توانمند است که حوزه علمیه خواهران وظیفه پرورش و تربیت آنها را بر عهده دارد.

امام جمعه ساری با بیان این که بخش مهمی از طراحی ها و هجمه های دشمنان علیه بانوان جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: بانوان طلبه و فارغ التحصیلان حوزه های علمیه خواهران، نقش بسیار مؤثری در پاسخگویی به نیازهای بانوان جامعه بر عهده دارند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که حوزه های علمیه در طول تاریخ نقش بسیار مؤثری در رشد معنوی و فرهنگی جامعه بر عهده داشتند، تصریح کرد: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد توجه ویژه ای به تحصیل بانوان طلبه با راه اندازی و توسعه مدارس علمیه در سراسر کشور هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در بخش دیگری از سخنان خود انقلابی ماندن حوزه های علمیه را بسیار مهم و حیاتی توصیف کرد و گفت: همان طور که مقام معظم رهبری نیز تأکید کردند، حوزه های علمیه باید انقلابی باقی بمانند تا انقلاب حفظ شود.

امام جمعه ساری با بیان این که مدارس علمیه ای که با شاخصه ی انقلاب مدیریت می شوند حمایت خواهد شد، ادامه داد: چنین مدارسی در تربیت سازندگی جامعه و ایجاد تمدن اسلامی نقش بسزایی دارند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که امروز همه دنیا می داند که نقطه قوت انسان ایمان است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل دشمنان اسلام و انقلاب همه توان خود را برای تضعیف ایمان در فضای حقیقی و مجازی به کار گرفته اند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که حوزه های علمیه باید در نشر و گسترش ارزش های الهی و توحیدی پیشگام باشند، گفت: برای اینکه بتوانیم جامعه را به درجه ای از ایمان برسانیم، ابتدا باید اساتید، چند درجه بالاتر از ایمان، یعنی رضای خدا و اطمینان به مبانی توحید را، بدست آورند تا به نتیجه مطلوب که مؤمن سازی و مؤمن پروری است دست پیدا کنند./950/پ210/ب1

ارسال نظرات