۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۶۶۹۲۴۳
امام‌جمعه شیروان:

فعالیت بدون شناخت و آموزش در فضای مجازی آسیب‌زا است

فعالیت بدون شناخت و آموزش در فضای مجازی آسیب‌زا است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام تکمیلی با اشاره به ضرورت آموزش و آگاه‌سازی بیشتر مردم نسبت به منافع و مضرات فضای مجازی، گفت: فعالیت بدون شناخت در فضای مجازی آسیب‌زا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین تکمیلی، امام‌جمعه شیروان، امروز در مراسم افتتاحیه دفتر سازمان فضای مجازی سراج شهرستان که با حضور فرمانده سپاه، مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره)، مسئول سازمان فضای مجازی سراج خراسان شمالی و حضور افتخاری همسر شهید مدافع حرم مرتضی زرهرن در دفتر امام‌جمعه شهرستان شیروان برگزار شد، ضمن تبیین اهمیت و حساسیت فضای مجازی، اظهار کرد: اکنون فضای مجازی کاملاً با فضای حقیقی ممزوج شده و این دو فضا از هم جدا نیستند.

وی با اشاره به رسالت سنگین فعالان فضای مجازی افزود: همان‌طور که در فضای حقیقی می‌جنگیم و دفاع می‌کنیم باید در فضای مجازی هم بجنگیم و دفاع کنیم.

حجت‌الاسلام تکمیلی با یادآوری دشواری و حساسیت ویژه فعالیت در فضای مجازی به نسبت فضای حقیقی، خاطرنشان کرد: در عرصه فضای مجازی هم باید ورود کرد هم باید شناخت، دقیقاً مثل جنگ حقیقی که اول رزمندگان را آموزش می‌دهیم بعد به جبهه اعزام می‌کنیم در فضای مجازی هم همین‌طور است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شیروان تصریح کرد: اگر کسی بدون شناخت و آموزش لازم قدم به عرصه مجازی بگذارد احتمال فراوانی دارد راه به بیراهه برده و درگیر حواشی و تبعات فضای مجازی می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت آموزش و آگاه‌سازی بیشتر مردم نسبت به منافع و مضرات فضای مجازی، اظهار کرد: در فضای کرونا چون آسیب دیدیم مردم را آموزش دادیم اما در فضای مجازی با اینکه آسیب دیدیم این کار را انجام ندادیم.

حجت‌الاسلام تکمیلی در ادامه با استقبال از راه‌اندازی دفتر سازمان فضای مجازی سراج در شیروان، افزود: چون احساس می‌شود در شهرستان شیروان باید فعالیت‌های هدفمند در فضای مجازی صورت گیرد، تشکیلات فضای مجازی سراج کمک خوبی به این امر خواهد داشت.

وی با تأکید بر تلاش فعالان فضای مجازی برای گفتمان سازی صحیح در جامعه، اظهار کرد: شیوه رهبر انقلاب اسلامی در گفتمان سازی، مدیریت و هدایت گفتمانی است و می‌تواند بهترین الگوی روشمند برای گفتمان سازی برای شبکه تشکیلاتی ولایی و انقلابی باشد.

حجت‌الاسلام تکمیلی گفت: تولید فکر و ابتکار ایده گفتمانی، عرضه و ارائه فکر به جامعه در سه سطح مسؤولین، نخبگان و عموم مردم با سخنرانی، پیام، تذکر و موعظه، هشدار و انذار، پیگیری، استمرار و تکرار، فرصت سازی، رویدادسازی، مناسبت سازی و تجربه آفرینی، الگوسازی و هماهنگ‌سازی با توجه به فرایند، مؤلفه‌ها، روش‌ها، کانون‌ها و راهکارهای فرهنگ‌سازی، حمایت معنوی و فکری مقتضی و ورود و پیگیری مستقیم در برخی از موارد ازجمله شیوه‌های گفتمان سازی صحیح محسوب می‌شود که باید موردتوجه فعالان فضای مجازی و حقیقی باشد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات